Se7en (1995)

Verenigde Staten / Canada
Score
Label: TVT

1. Statler Brothers - In the Beginning (2:22)
  2. Gravity Kills - Guilty (4:06)
  3. Marvin Gaye - Trouble Man (3:50)
  4. Gloria Lynne - Speaking of Happiness (2:33)
  5. Stuttgarter Kamme Rochester en Karl Munchinger - Air (3:39)
  6. Haircut 100 - Love Plus One (3:38)
  7. Billie Holiday - I Cover the Waterfront (3:20)
  8. Charlie Parker - Now's the Time (4:17)
  9. Thelonious Monk - Straight, No Chaser (9:38)
  10. Howard Shore - Portrait of John Doe (4:57)
  11. Howard Shore - Suite from Seven (14:47)
neo (crew)
Howard Shore componeerde hier zoals het hoort voor een film als deze. Hij schept een gruwelijke, donkere, naargeestige sfeer met zijn composities, met geen enkele opgetogen toon. Uiterst functioneel in de film, en een meeslepende ervaring los daarvan. De wisselwerking tussen tonaal, atonaal en dissonanten is een geheel waarin onrust heerst en een tonaal element emotie erbij probeert te betrekken.

Probleem is echter dat diens score nooit fatsoenlijke is uitgebracht. En dat terwijl het een van de zijn betere werken is. De dvd bied uitkomst met een geweldig commentaar van Fincher, de editor, sound designer en Shore zelf. 4.5 sterren

avatar van thomzi50
Ik bestem dit maar niet. De nummers van Howard Shore vind ik mooie sinistere composities, maar de overige nummers zijn meestal toch niet mijn ding.

yorgos.dalman
Mijn idee. Niet alleen ontbreekt een groot gedeelte van Howard Shore's originele muziek (en daar doen we het toch voor), ook ontbreekt de mind-fuck opening van Nine Inch Nails en het slotstuk van David Bowie.

avatar van Hendrix4live
IK mis dat nummer van Bowie en Closer van Nine Inch Nails. Iemand enig idie waarom die er niet op staan?

Zal wel een rechtenkwestie zijn.

yorgos.dalman
Alles in de wereld is een rechtenkwestie. Ik zeg het je!