Turnstile - Nonstop Feeling (2015)

Punk / Metal

10. Addicted
  11. Love Lasso
  12. Stress
avatar van Don Cappuccino
Ik beluister deze met heel veel plezier. Hardcore met een duidelijke eind jaren '80/begin jaren '90 vibe. De zanger klinkt als Perry Farrell van Jane's Addiction en Zack De La Rocha van Rage Against the Machine. Er wordt bij vlagen ontzettend funky gemusiceerd, al komen er ook heerlijke stop/start-riffs à la Helmet langs.

avatar van Doc
Doc
Het doet me een beetje denken aan 311.

Linus Van Pelt

Leg eens uit, man We worden boos

Linus Van Pelt
bennerd schreef:
Leg eens uit, man We worden boos

Het is het allemaal net niet. Teveel jaren 90 RATM achtige riffs en het is nu echt dat de gehate crossover hardcore ineens cool is. Het is goed gedaan maar niet aan mij besteed.

Ik snap Linus wel, erg verouderde Urban Dance Squad/Living Colour/Refused/Snapcase sound, moet je heden ten dage maar net zin in hebben. Ik vind het wel tof.

avatar van Mr. B
Zeer aangenaam verrast! Lekker verfrissend plaatje met veelzijdige hooks. Elke keer word ik op het verkeerde been gezet. Blue By You is daarbij het schoolvoorbeeld.

Veel te laag gemiddelde trouwens.

avatar van lowieke
Fenomenaal... Doet mij, naast bovengenoemden, vooral denken aan Gorilla Biscuits

avatar van Mr. B
Jazeker komt heel dicht in de buurt van GB.

bennerd
Die referentie was nog niet in mij opgekomen. Goed, ik probeer weer aan de Biscuits te slaan.

avatar van lowieke
Past ook echt heel goed bij het zomerse weer. The Chronic en dit album draaien overuren!

avatar van stiefeljung
Toch eens opgezocht op Spotify gezien het feit dat ik hem aardig vaak voorbij zag komen op diverse sociale media.

De vergelijking met GB hoor ik zeker en ja in 1 of 2 nummers hoor ik vaag op de achtergrond ook wel ergens RATM. Verder zullen mensen die fan zijn van H2O en Refused hier ook wel van houden.

Voor mij persoonlijk is het niet verkeerd om op de achtergrond op te hebben maar niet helemaal mijn ding. Ik ben dan toch meer fan van de iets wat rauwere stem/brul in combi met mijn hardcore/punk.

Ik lees nergens Leeway? Zowel qua grooves als zang toch zeker een invloed

avatar van JVT
JVT
Deze band is toch wel de ontdekking van de laatste jaren voor mij. Wat een dikke riffs en wat een energie. En Stress is een wereldnummer!

avatar van esteban
Ik heb Turnstile pas dit jaar leren kennen, via De Alternatieve Hitlijst. (forum) Glow On, het meest recente album, bevat meerdere goede songs. Tijd om ook het oudere werk eens te ontdekken.

avatar van JVT
JVT
Idem hier, ook pas dit jaar leren kennen, via het nummer mystery. Die kwam gelijk lekker binnen. Glow On is iets gevarieerder maar deze en de opvolger bevatten nog net iets meer power en energie. Wat een geweldige band! Doet me zin krijgen om weer wat meer naar hardcore te gaan luisteren. Vroeger best wel wat naar sick of it all, madball en hatebreed geluisterd.