Uli Jon Roth - Scorpions Revisited (2015)

Duitsland
Uitgebracht in eigen beheer

1. The Sails of Charon (8:51)
  2. Longing for Fire (2:50)
  3. Crying Days (5:35)
  4. Virgin Killer (3:58)
  5. In Trance (6:39)
  6. Sun in My Hand (4:48)
  7. Yellow Raven (4:50)
  8. Polar Nights (7:35)
  9. Dark Lady (8:19)
  10. Catch Your Train (3:16)
  11. Evening Wind (5:39)
  12. All Night Long (3:11)
  13. We'll Burn in the Sky (8:33)
  14. Pictured Life (3:12)
  15. Hell Cat (3:00)
  16. Life's Like a River (3:05)
  17. Drifting Sun (6:41)
  18. Rainbow Dream Prelude (4:00)
  19. Fly to the Rainbow (11:35)
avatar van Kronos
In de Aardschok staat uitgebreid het verhaal van Uli Jon Roth en dit album te lezen. Maar hoe overtuigend hij het ook weet te vertellen, het beluisteren van fragmenten heeft mij er niet toe over kunnen halen de cd te kopen. Met Tokyo Tapes in huis kan je hier toch niet op hebben zitten wachten.

avatar van BlauweVla
Ik heb meer met de Scorpions studio albums met Uli als met het altijd hoog aangeprezen en inderdaad op zich goede "Tokyo Tapes".

Ik heb het interview niet gelezen (tof dat ie es in de Aardschok staat), maar er was eigenlijk een live plaat gepland van de "Scorpions Revisited Tour", maar Uli Jon Roth veranderd wel vaker van gedachten schijnt.
Ik heb twee goede concerten bezocht. Bij de eerste was Roth helaas niet helemaal in z'n sas omdat er nog twee bands na hem kwamen die avond. Bij de tweede later in de tour ging het dak eraf en was de spelvreugde zeer groot van alle betrokken muzikanten.

Roth heeft na Scorpions muzikaal van alles gedaan wat ie graag wilde. Het zal commercieel niet altijd even goed gelegen hebben. Een plaat als dit is wel handig, het is waar vooral de hardrock wereld hem altijd aan blijft linken. Ik las dat Uli de nummers herontdekt heeft en het ook leuk vond om ze weer te spelen op het podium. Ik wacht eigenlijk op weer es een dik bombastisch werk met klassiek aandoende stukken, maar daar is de beste man altijd jaren mee bezig...

Dit album heeft als waarde dat de nummers ander soort zang hebben, en ze ingespeeld zijn op de Sky gitaar. Ik vind het tof, maar ik ben dan ook echt fan van deze bijzondere man.

avatar van Kronos
Roth heeft een paar uitstekende nummers geschreven voor Scorpions maar vooral ook minder werk vind ik. De drie beste albums werden gemaakt vlak na zijn vertrek wat mij betreft. Een grote fan ben ik dus niet van de man. Maar The Sails of Charon blijft geweldig.

Grappig dat samen met dit album ook weer een nieuwe van Scorpions verschijnt. Maar luisterfragmenten daarvan maakten me al even weinig enthousiast.

avatar van gigage
Grappig ook dat David Coverdale's whitesnake ook zoiets doet met Purple songs. Der Uli knoopt er nog een tourtje aan vast (Uden). DC ook lees ik net maar nog geen EU datums bekend.
In beide gevallen lijkt me zo'n uitgave een opwarmertje voor de aankomende tour. Zalen moeten toch weer vol.

avatar van BlauweVla
Het voorproefje van Whitesnake in de vorm van "Stormbringer" lijkt me weinig goede reclame voor een live concert. desalniettemin is het natuurlijk wel DE strategie hier. Ook bij Uli, maar daar klinkt het tenminste lekker en levert het een mooi opgenomen collectie classic rock op (bevooroordeelde fan mening).

avatar van Rockfan
Het idee dat die Roth gaat zingen bezorgt mij al kromme tenen. Uli had bij de Scorpions zijn mond al moeten houden en het allen bij gitaar spelen moeten laten. Dus dit is waarschijnlijk geen album voor mij. Of Uli moet een fatsoenlijke zanger hebben ingehuurd.Ik vrees van niet.....

avatar van BlauweVla
Uli heeft wat zang, maar voor het grootste gedeelte niet

avatar van JB7x
Toch wel heel lekker gitaarwerk op het album en valt het met de zang best wel mee. Soms nog wel aardig goed.

avatar van Metalhead99
Ik heb nog geen tijd gehad om deze een kans te geven, maar "In Trance" klinkt toch best goed. Mooie, warme productie: ULI JOHN ROTH - "In Trance" - from the album "Scorpions Revisited" - YouTube

buizen
Traditiegetrouw, april, is er volgend voorjaar een oldschoolmetalfestival in het noorden des lands.
In 2016 zal Uli John Roth de hoofdact zijn en de setlist van dit album volledig spelen, 2 uur.
Meer info.

buizen
Vanavond, donderdag 8 oktober 2015, treedt Uli Jon Roth op in het Brabantse Uden: De Pul.
Een optreden in het kader van een tournee ter promotie van dit album. Allemaal oude Scorpionsnummers dus. Voor de liefhebber. Kaartjes aan de avondkassa 25,-.

avatar van The_CrY
Onlangs voor het eerst eens geluisterd naar wat Uli Jon Roth met de Scorpions klassiekers heeft gedaan, en ik ben erg verrast door de energie dat deze her-opnames uitstralen. De zanger is natuurlijk geen Klaus Meine, maar kan het materiaal gemakkelijk aan en heeft een erg prettige stem. Het geluid van de sky guitar is mijlen beter dan de stratocaster die Roth in de jaren 70 bespeelde tijdens de opnames van de originele versies. Erg lekker. Jammer dat ik die tour van m heb gemist. Dit had ik graag live gezien. Heerlijk die gitaarintro's bij 'Polar Nights' of 'Hell Cat', en natuurlijk 'The Sails of Charon'.

Wel opvallend dat hij niet alleen maar nummers heeft gekozen die hij zelf geschreven heeft. Een aantal nummers van zijn hand zijn afwezig ('I've Got To Be Free', 'Your Light', 'Night Lights'), ten faveure van enkele Schenker-composities als 'We'll Burn the Sky', 'In Trance', 'Crying Days' en 'Catch Your Train'. Leuk om ook die nummers te horen, maar ik had ze niet verwacht.

avatar van BlauweVla
Sterker nog: live speelt Roth zelfs "Send Me An Angel"! Wat hij één van de betere Scorpions nummers van na zijn tijd vindt.