Patrick Joseph - Moon King (2014)

1 stem

Uitgebracht in eigen beheer

1. Bound to Break (4:42)
  2. Piece of Your Love (4:03)
  3. Foot in the Door (4:37)
  4. Setting Sun (2:50)
  5. Better Off Alone (5:07)
  6. Such a Long Time Ago (4:25)
  7. Pale Skin (4:24)
  8. The Last Laugh (3:33)
  9. The Sidelines (6:18)
  10. I'll Believe Every Word (3:06)
avatar van WoNa
Bestaat perfectie? Soms komt het akelig dichtbij. Al jaren ben ik een fan van Shane Alexander en dit lijkt me het album dat Shane al jaren probeert te maken. Patrick Joseph is hier moeiteloos mee aan de haal gegaan. Na zijn debuut 'Antiques' is Moon king zijn tweede volwaardige album.

Patrick Joseph is een singer-songwriter uit L.A. Hij heeft het album volledig in eigen beheer en onder eigen regie opgenomen met behulp van enkele muzikanten.

Het album raakt me door de combinatie van verlangen, zachtheid, een vleugje mystiek en de kwaliteit om telkens de juiste noten te vinden. De instrumentatie is gevarieerd en telkens raak. Moon king is een rustpunt in het haastige, alledaagse bestaan. De combinatie van singer-songwriter, softpop en volledige gemaskeerde folk is optimaal aangelegd om volledig te overtuigen. De kwaliteit van de stem van Patrick Joseph doet de rest. Diep respect.

Je kunt het volledige verhaal op WoNo Magazine lezen.

Wo.