Bliss - They Made History (2005)

Denemarken
Score
Label: Music For Dreams

1. Unanswered Letters (4:28)
  2. 96 Hours Waiting (5:09)
  3. The Return (6:31)
  4. A Chapter in History [Main Theme Piano Version] (2:06)
  5. A Quiet Conversation (6:10)
  6. Unrevealed [Interlude] (1:49)
  7. When History Was Made (2:59)
  8. Living in Exile (4:23)
  9. A Last Meeting (2:19)
  10. Reveal (8:23)

met Lisbeth Scott

11. Answered Letters [Reprise] (2:09)
  12. Ruler of the World (4:48)
  13. They Made History (3:00)
  14. Epilogue (5:28)
  15. They Made History [End Title] (2:48)
  16. How Would You Like to Be Remembered (1:42)
avatar van Broem
Heb Bliss via de prachtige albums Quiet Letters en So Many of Us goed leren kennen en waarderen. Zoals vaak in de discografie van de band gedoken en daar kwam ik dit (moeilijk verkrijgbare) album tegen. Soundtrack van een tv serie die ik niet ken. De muziek op dit album is fantastisch. Een combi van prachtige ambient, electronica en moderne klassiek. Een mix van stijlen die het album spannend houdt tot het eind. Je hoort cello's naast een vette computerbeat. Een album wat je niet los laat. Vette aanrader voor liefhebbers van bv Max Richter of Trentemoller.