Gallows - Desolation Sounds (2015)

Punk
Label: Venn

1. Mystic Death (3:47)
  2. Desolation Sounds (2:22)
  3. Leviathan Rot (3:20)
  4. Chains (4:18)
  5. Bonfire Season (3:30)
  6. Leather Crown (4:22)
  7. 93 / 93 (2:26)
  8. Death Valley Blue (3:22)
  9. Cease to Exist (4:20)
  10. Swan Song (3:48)
avatar van eightynine
Nieuwe Gallows! Erg benieuwd. 2 tracks vrij gegeven, chains en bonfire season, beide weer een hele nieuwe richting op. Ondertussen hebben we een spotify playlist vrijgegeven met hun inspiratie, dat is wel een veelbelovend lijstje, dus we houden goede moed.

Desolate Sound on Spotify - open.spotify.com

avatar van eightynine
Hmm. Ik ben de twee vrijgegeven tracks wel beu geluisterd. 'Niet veel soeps' is misschien wat overdreven, maar die playlist staat zo bol met persoonlijke favorieten dat ik simpelweg niet kan bevatten waarom de nummers vervolgens zo weinig verheffend zijn. Zo gaat dit album dankzij hun eigen 'marketing' sowieso tegenvallen.

avatar van eightynine
3de track. Het begint er op te lijken, dat net-niet tussenstuk vergeven we dan maar.

Gallows - Leather Crown (Audio) - YouTube

avatar van lowieke
Frank Carter gaat weer aan de slag in de hardcore. Één nummer is meteen al duizend maal beter dan heel Gallows nu.

avatar van JSPR_G
lowieke schreef:

Frank Carter & The Rattlesnakes Release First Song, Fangs - Kerrang!

Aha, goed nieuws dit! Onlangs nog eens naar Grey Britain geluisterd. Echt een topplaat. De self-titled van Gallows is echt waardeloos in vergelijking daarmee.

lowieke schreef:

Frank Carter & The Rattlesnakes Release First Song, Fangs - Kerrang!

Ha, fantastisch! Ik heb de hele Gallows plaats inmiddels geluisterd, maar wordt er niet bijster vrolijk van. Frank's nieuwe plaat dan weer wel. Gelukkig maar, want dat Pure Love was ook niet om aan te horen.

avatar van lowieke
Ik vond Pure Love wel te gek overigens.. Geen muzikaal hoogstandje maar echt wel lekker om op te zetten in gezelschap bijvoorbeeld.

avatar van Slowgaze
Dit is toch wel behoorlijk de shit, de nieuwe Gallows. Voor wie denkt dat de band niet zonder Frank Gallows kan: booh-booh, zoals King Kendrick zou zeggen. De postpunk- en new wave-invloeden zijn een logisch vervolg op het Gallowsgeluid, een soort kruising tussen hardcore en jaren zeventig-punk. Maar nu is het Siouxsie and the Banshees door de hardcoremolen, in plaats van de Sex Pistols. En Gallows haalt nog meer toffe trucjes uit, en komt met fraaie nieuwigheden aanzetten. Daar lees je meer over in mijn recensie op 8WEEKLY.