Paul Pena - Paul Pena (1971)

Soul / Rock
Label: Capitol

1. Woke Up This Morning (4:47)
  2. I'm Gonna Make It Allright (4:06)
  3. River (6:00)
  4. One for the Lonely (4:43)
  5. Something to Make You Happy (6:58)
  6. My Adorable One (3:36)
  7. When I'm Gone (4:30)
  8. Lullaby (5:08)
avatar van Minneapolis
Aanvankelijk ging het mij om het prachtige River, maar na verloop van tijd is de rest ook gegroeid. Vandaar dat ik een tijdje geleden heb ik toch maar besloten 'm te bestellen, ondank dat de lp alleen aan de andere kant van de Oceaan te vinden is. Dat maakt het album tot één van mijn duurdere, maar het is waard.
Pena's sound klinkt als een mix van soul, blues en country. De variatie daarin, zijn stem en het mooie gitaarspel maakte mij een gelukkig man vandaag bij het afspelen van deze aanwinst.

Opvallend dat verder alleen KevinR heeft gestemd.

avatar van MetalMike
Simpelweg één van de allerbeste elpees ooit gemaakt voor mij. Ik begrijp werkelijk niet... NIET!, waarom op een site als deze hier niet meer reacties zijn. Toen al onbekend en onbemind, kennelijk nog steeds, wat een zonde...
Soul, Gospel invloeden, Rock, Blues, Country, alles vind je hier... en dan die prachtige stem erbij. Klasse muziek!

avatar van kapiteingilo
Te veel van hetzelfde, geen echte hoogvliegers op dit album.