Whale - We Care (1995)

Zweden
Label: Hut

1. Kickin' (3:47)
  2. That's Where It's At (4:15)
  3. Pay for Me (4:24)
  4. Eurodog (3:36)
  5. I'll Do Ya (8:26)
  6. Electricity (4:13)
  7. Hobo Humpin' Slobo Babe (3:59)
  8. Tryzasnice (4:45)

met Tricky

9. Happy in You (4:58)
  10. I Miss Me (4:11)
  11. Young, Dumb 'N Full of Cum (5:13)
  12. I'm Cold (8:26)
  13. Born to Raise Hell (1:15)
avatar van starbright boy
Wie kent ze nog?

SelmaDuim
jeetje bijna vergeten :O

avatar van ravenstein
Hobo Humpin' Slobo Babe blijft een knaller van een nummer! Yeah, Yeah, YEAH,YEEEEEAAAAAAAH!!

avatar van mathias
nog nooit van gehoord, wat is dit?

avatar van starbright boy
Een maffe zweedse rockband met op dit album hier en daar een lichte hiphopinvloed. Ze scoorden in de jaren '90 één enorme hit met Hobo Humpin' Slobo Babe. Een van de leukste eendagsvliegen van de jaren '90.

avatar van mathias
klinkt in ieder geval interessant
toch eens dat nr zoeken denk ik

avatar van PsychoBoyJack
pay for me vond ik destijds ook een leuk plaatje ( + grappige clip )

avatar van FunkStar
1994. Whale scoort een hit met de knaller Hobo Humpin' Slobo Babe, wat zou het eigenlijk betekenen?
Daarna hebben we niets meer van ze vernomen.

avatar van berwt
Pay for me is nog een radiohitje geweest (hier in belgie toch).
Ik vind dit toch een bizondere plaat. In het begin was ik ook ferm ontgoocheld, maar ik denk dat ik te jong was. Een 5tal jaar later (ik was toen 20 heb ik dit album herontdekt. Dit is een schitterende psychedelische rockplaat met enkele prachtige triphopnummers (Electricity, Tryzasnice, Young dumb 'n' full of cum (wat een titel alleen al)). Mijn favoriete plaat om stoned bij te worden. Jammer dat we daarna niets meer van deze Zweden gehoord hebben.

deric raven
Tricky verleende bij 4 nummers zijn medewerking wat het triphop gehalte ook grotendeels verklaart.

Joy
Hobo Humpin' Slobo Babe

man die plaat verdiend een plaats in de top 2000

dit is muziekgeschiedenis, ongeacht of de rest van de plaat bagger is of niet

werelds dat plaatje, dito clip

mafkeze van het zeer fijne soort

deric raven
Vandaag nog eens geluisterd, en hij klinkt toch wel gedateerd. Tricky ook vaker beter in vorm gehoord. Halfje naar beneden ondanks Hobo Humpin' Slobo Babe.

haveman
Hobo Humpin' Slobo Babe is het enige nummer dat ik ken van dit album en die klinkt imo niet gedateerd. Mag van mij ook in de top 2000.

avatar van Saldek
jaaáááááÁÁÁ!!! Dát was nog eens lache! Nostalgie bovenste plank.
Ik weet niet of het waar is, maar heb me eens laten vertellen dat dit een soort van project is geweest van wat Zweedse komieken.
Gedateerd of niet, 'Hobo.....' vind ik nog altijd kunnen (en kickin') en de rest zou ik nog steeds wel eens willen horen.

Meneer Bungel
berwt schreef:
Jammer dat we daarna niets meer van deze Zweden gehoord hebben.
Whale - All Disco Dance Must End in Broken Bones (1998)

avatar van Supersid
Ook "Pay For Me" is een topnummer, de rest helaas een stukje minder...