Slim Thug - Hogg Life: The Beginning (2015)

Label: Hogg Life

6. Self Made (3:39)

met Sosa Mann

7. Money Fever (4:18)

met Sauce Twins

8. Ignant "Gettin' It'" (3:13)
  9. No Talking (4:17)
  10. Smokin' (4:06)

11. Nobody (3:35)

met Chayse

12. Too Much (4:10)

13. The Top (2:58)
  14. Drophead Freestyle (3:29)
avatar van Yestsida
Een nieuwe Slim Thug én maar liefst 4 gastbijdrages van Z-Ro!

bennerd
Wordt tijd dat ik eens wat van deze man check. Ben zo'n enorme fan van Houston hiphop, maar ik heb nog wat klassieke namen te bestuderen.

4 bijdrages van Z-Ro

avatar van Silky & Smooth
Sterk album met een warme, bijna zomerse vibe. Veel minder hard dan Boss of All Bosses, maar dat is gelukkig niet erg; Hoog Life is gewoon lekkere Dirty South hip-hop. Gelukkig is het album ook niet te lang, dus het is prima te luisteren. De gastbijdrages, vooral Z-Ro, zijn ook van toegevoegde waarde. Dus al met al is dit weer een fijn album geworden van Thugga. Alleen de freestyle op het einde is wat overbodig.

avatar van Yestsida
Minder dan het fantastische Boss Life.

Om één of andere manier is het niet zo memorabel als de voorganger en lijkt het hier wat meer op automatische piloot te gaan. Ook (onbekende) gastartiesten Propain, Sosa Mann en Sauce Twins had ik gerust kunnen missen.

Z-Ro daarentegen brengt weer 4(!) heerlijke gastbijdrages. R.I.P. is bijvoorbeeld een prachtig tribuut voor overleden rappers uit H-Town. Ben ik trouwens de enige dat zit te wachten op een collaboratie-album van Slim Thug & Z-Ro?

Hogg Life, 5K1 (zalige knaller), Nobody en The Top zijn m'n andere favorieten.

De freestyle Drophead is het minste nummer van het album. Slim Thug is nu eenmaal niet het type rapper om puur naar zijn raps (en/of freestyles) te luisteren (beat is ook niet noemenswaardig). Het gaat om het complete plaatje.

Zeker geen verkeerd album maar had er iets meer van verwacht.

Voor nu 3,5* maar na nog een aantal extra luisterbeurten zou dit ook wel eens een 4* kunnen worden.

avatar van Kos
Kos
Die video van Hogg Life ;')

avatar van Rhythm & Poetry
Een nieuwe Slim Thug, die laat je natuurlijk niet links liggen. Wederom een heerlijk album van misschien wel het interessantste subgenre binnen de hiphop. Altijd staan er wel wat nummers op waarvan het onbegrijpelijk is dat ze de plaat gehaald hebben, en elke keer toch weer een gastartiesten zonder kwaliteiten.

Maar van Hogg Life klinkt het merendeel echt heerlijk. Een fijne Dirty South plaat, extra fijn als de zon mee wil werken. En als laatste pluspunt wil ik de samenwerking van the bawz of all bawzez met die geweldige Z-Ro benoemen. Wat klinken die twee samen geweldig.

O ja, de rest is al door de kenners boven mij benoemd. Die checken deze scene ook al veel langer.

lckay
Self Made, harde pokkoe.