Chris Spedding - Joyland (2015)

Label: Cleopatra

11. Message for Stella

met Steve Parsons

12. Boom Shakka Boom
avatar van Metalhead99
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van de naam Chris Spedding gehoord had en dat terwijl de man toch al menig jaartje mee draait.
Ondanks dat ik meestal wel houd van klassieke rock, klinkt Spedding wel wat te belegen naar mijn mening. Soms probeert hij, zoals in "I Still Love You", Elvis Presley wat na te doen. Hier zal hoogstwaarschijnlijk wel publiek voor zijn, maar mijn ding is het niet.
De Country touch vind ik dan wel weer best tof. Vooral het instrumentale "Heisenberg", dat zo als soundtrack in een (spaghetti) western gebruikt zou kunnen worden, vind ik erg goed.
Spedding's stemgeluid vind ik niet zo geweldig en daarom komt dit instrumentale nummer voor mij het beste naar voren.
Echt slecht kan ik het ook weer niet noemen, maar het is niet zo mijn ding.

avatar van pintjebier
Ik heb deze nog niet gehoord, maar is onderweg.

Hoewel Chris Spedding's solowerk zijn hoogtepunt had eind jaren '70, begin '80, blijf ik hem trouw volgen vanwege het altijd creatieve gitaarspel. Zijn stijl is uit duizenden herkenbaar. Hier kun je zijn sessiewerk bekijken...
Als je ooit de kans krijgt een live optreden mee te maken, niet twijfelen.