The Indien - Cologne (2015)

Label: Homebass

1. Done (3:22)
  2. Fire (4:14)
  3. Trouble (3:57)
  4. The More You Try (3:19)
avatar van Ducoz
1,0
Niets zeggend plaatje. Opzich klinkt het oke, maar allemaal wel veel van het zelfde en lijkt het allemaal ook nog eens heel veel op elkaar. De vocalen passen eigenlijk niet goed bij de muziek en dat is jammer, hierdoor zweeft het een beetje los van elkaar. Er zingen geloof ik twee zangeressen, een daar van heeft een overduidelijke Nederlandse uitspraak. Daar stoor ik me erg aan. Gewoon niet zo goed.

Geweldige EP, heerlijke muziek!!! Net aangeschaft via ITunes

Weer een fijne Nederlandse productie

avatar van Sunderland
Gaaf! Ik hoorde net een nummer van hen op de radio, welke kan ik even niet terugvinden maar dat klonk erg lekker. En de verrassing is dan weer groot dat het Nederlands is. Top! Ik ga het snel beluisteren!

Edit: dat was Done.
Edit 2: mooie hoes ook!

Dim
Plaatje van "Done" doet me - qua vocalen - aan Emiliana Torrini denken.
Ik vind dit een prima EP, goeie Haagse productie.

avatar van music4life
Heerlijk EP'tje. Ik vind het wat makkelijk om af te doen met 'niets zeggend plaatje'. Het mag dan misschien wat simpeltjes klinken op het eerste gehoor, maar zoals zovaak bedriegt dat eerste gehoor. Gewoon goeie lekkere en rauwige muziek! Wachten op een heel album dus

avatar van Ducoz
1,0
Met een hoge score vraagt niemand zich wat af en is er geen verantwoording nodig. Algemeen geaccepteerd, rauw hoor ik niet. Lekker is persoonlijk. Daarnaast is het een productie van niks. Waarin niks uit de verf (b)lijkt te komen. Productie van de muziek zelf is erg monotoon en vlak gedaan. Alsof alles op het zelfde spoor moest komen, wat ten koste gaat van de klank. De vocalen lijken totaal ergens anders te zijn opgenomen en zweven een beetje raar over die vlakke muur heen. Zeer teleurstellend. Maar goed, misschien bied een full-lenght uitkomst.

avatar van Lars Muziek.
In eerste instantie vond ik hier ook niet veel aan, totdat ik ze live heb zien optreden dit weekend.
De band speelde tijdens het Motel Mozaique festival in Rotterdam en door het geluid ben ik naar hun act toe gelopen. Het klonk op dat moment naar mijn idee een beetje naar The Black Keys, terwijl ik op dat moment eigenlijk nog eens niet wist wie er op dat podium stond. Na wat langer luisteren ontdekte ik dat het om de band The Indien ging. Het optreden vond ik erg goed waardoor ik toch maar de EP 'Cologne' heb gekocht.

avatar van Slowgaze
The indien wat precies?