Mariah Carey - Music Box (1993)

Pop / R&B
Label: Columbia

1. Dream Lover (3:56)
  2. Hero (4:22)
  3. Anytime You Need a Friend (4:28)
  4. Music Box (5:00)
  5. Now That I Know (4:20)
  6. Never Forget You (3:48)
  7. Without You (3:36)
  8. Just to Hold You Once Again (4:01)
  9. I've Been Thinking About You (4:50)
  10. All I've Ever Wanted (3:51)
  11. Everything Fades Away * (5:27)
Het enige album van haar, die ik stiekem wel goed vond.

1,0
wait schreef:

Het enige album van haar, die ik stiekem wel goed vond.

Heb ik geen last van
Enorm aanstellerig gezongen, en eigenlijk best jammer, want ik denk dat met een ietwat ander repetoire en andere manier van zingen je een best goede zangeres voor je hebt. Maar hier heb ik absoluut niks mee op.

Toen deed ze tenminste nog een beetje normaal. Ze zat in haar element. Totdat mevrouw later ook opeens sexy wou zijn en dansen (niet doen)

avatar van FunkStar
Het beste album van Mariah Carey! Ik ben over Mariah als zangeres zeer te spreken, hoewel ik haar recente werk niet zo kan waarderen.
Met toppers Dream Lover, Hero, Anytime You Need a Friend en de nummer 1 hit Without You.

FunkStar schreef:

Die nummers zijn prachtig!

Moeilijk leesbaar bericht verwijderd.

avatar van musicfriek
Deze heb ik nog in de kast staan. Idd haar laatste album waarbij ze zich nog enigzins normaal gedroeg voordat ze de diva uit ging hangen. Jammer, want ik blijf erbij dat ze met haar stem best mooie dingen kon doen. Anytime You Need a Friend is echt niet meer om aan te horen met dat kinderkoortje erin, wat een geschreeuw in dat nummer van mevrouw Carey. Hero is zo zoet dat je tanden er spontaan uit vallen, Without You had ze nooit mogen coveren en tsja, het enige liedje wat ik nog wel kan waarderen is Dream Lover. Ik geloof dat deze maar richting trashcan gaat

Ik vond het indertijd ook wel een aardige plaat, heb hem zelfs nog op tape, denk ik. Had ook de CD, maar die heb ik uiteindelijk verkocht aan de moeder van een klasgenootje.

Dit album is niet zo hoog gerated terwijl er wel een aantal sterke nunmmers tussen zitten vind ik.

Ik geef een 3.

avatar van Gatver
Samen met 'Daydream' vind ik dit haar beste album. Naar alle albums vòòr 'Butterfly' luister ik nog steeds graag. Wat daarna kwam was quasi-geil in de mic hijgen, enige uitzonderingen daargelaten... Not my cup of tea!

Mijn favorieten van dit album zijn: Dreamlover, Hero, Music Box en Everything Fades Away

Of nòg erger: 'acteren'

avatar van LucM
Vocaal is Mariah Carey top (of je haar stem graag hoort is een andere kwestie) en productioneel is dit ook in orde. Maar origineel is deze muziek allerminst, al zijn de songs op zich wel goed waaronder "Dream Lover" en "Anytime You Need a Friend".
Wel hoor ik Mariah Carey liever in haar beginperiode dan haar meer recente werk, waar ze de R&B-toer opgaat en nog meer op veiligheid speelt.

avatar van Snakeskin
miljoenen platen verkoopt deze artiest, die voordurend in belangstelling staat om andere zaken dan haar muziek. Juist om die reden blijft hier de waardering ervan bij mume ver achter.

avatar van Dutchi
wait schreef:

Inderdaad! hier was ze nog goed, origineel en normaal... en nog lekkerder ook dan nu.

laundromat
Het is onmogelijk voor mij om 1 favoriet te kiezen van Mariah, maar deze is top! Memories, memories en nog es memories.

2 favo tracks is ook gemeen....

Hendrik68
Ze had alles in zich een legende te worden. Op deze plaat is ze nog steeds begin 20. Ze schreef veel zelf, kon zingen als geen ander. Maar zoals je hier al merkt slaat de commercialisering al aardig toe. Dat hoeft niet erg te zijn en is het hier ook nog niet. Maar dit is de laatste CD van haar die er toe doet. Hierna is het over en dat was niet nodig geweest.

De vier hits op dit album zijn allemaal goed.
En de meningen daarover zijn verdeeld, maar ík vind die hoge noten bij Anytime You Need a Friend prachtig!

avatar van Rinus
Het laatste album van mariah dat ik nog verteerbaar vind. Hier staan nog wat gospel en soul beinvloede nummers op, maar de zoetsappigheid komt al om de hoek kijken. Was het ook niet ten tijde van dit album, dat zij iets kreeg met de directeur van Sony? Ook werd ze behoorlijk mediabelust in die tijd. Dat kwam het artistieke element niet ten goede.

avatar van hoolie55
Dit is best een goed album van Mariah Carey. Er staan echt wel een paar gewoon goede nummers tussen (Dreamlover, Hero, Music box, evenals het slotnummer).
Puur beschouwd op het muzikale gebodene verdient deze plaat een iets hoger gemiddelde hier. Er zijn echt veel mindere dingen dan dit gemaakt.

avatar van Rich_B
Musicbox, een van de mooiste albums van Mariah!

Uiteraard met de hits: Hero, Without You & Dreamlover !
De rest van het album mag er natuurlijk ook wezen, ben ook natuurlijk een beetje met haar muziek opgegroeid door me moeder, die deze muziek luisterde.. Maar dat vond ik niet erg, ik kon er ook van genieten, en NOG !

avatar van Dibbel
In de eerste helft van de jaren 90 kon je niet om Mariah Carey heen.
Veel op de radio en ze zag er erg goed uit natuurlijk (en nog wel..).
Iedereen had dat namelijk wel.
Deze plaat heeft 92 weken in de albumlijst gestaan en uiteraard ook op nummer 1.
Na 1997 of zo, ben ik geloof ik afgehaakt bij Mariah Carey, toen ze ook divaneigingen kreeg etc. Beetje hetzelfde verhaal als met Whitney Houston.
Ondertussen is dit bijna 20 jaar later nog steeds geen onaardige plaat, al doet het me niet veel meer. Natuurlijk nog altijd veilig genoeg om op te zetten als er bezoek is.
4 hits staan er op. De eerste 3 nummers en een cover van Without You van Badfinger die bekender is geworden dan het origineel, en ook bekender dan de versie van Harry Nilsson.
Die hits vind ik nog steeds goed te genieten, alsook de rustigere nummers Music Box, Never Forget You en Just To Hold You Once Again.
De uptempo nummers zoals Now That I Know kan ik niet goed meer horen.
De rest wat ik van haar heb, binnenkort ook weer eens opzetten.
Krappe 3 sterren wat mij betreft deze.

Pareltje..jammer dat mijn cd kraakt van ouderdom.

avatar van teus
Meest populaire album van Carey, pas beluisterd ,en vind het erg tegenvallen
Die zang van haar ,zo nagemaakt en overdreven
Wat ik haar nooit vergeef ,ook op dit album te vinden, de verkrachting van Without You,vergeleken met de uitvoering van Nilsson..emotieloos

avatar van Kronos
Ik vind de versie van Mariah Carey eigenlijk beter. Niet alleen de uithalen zijn mooi, maar als ze heel laag de eerste "can't live..." inzet, kippenvel. Whitney Houston vind ik nog van een andere categorie maar Mariah kan ook best een stukje zingen.

Love it or leave it, zou ik denken.

avatar van nlkink
Dibbel schreef:

Hoewel het niet helemaal mijn genre is, heb ik toch nog wel een aantal CD's van haar. Iedereen had dat namelijk wel.

Speak for yourself, Dibbel. Ik niet

avatar van Dibbel
Het is er natuurlijk nog steeds niet van gekomen om de andere CD's die ik van haar heb nog eens op te zetten . Meeste daarvan zijn kringloopwinkelwerk. Daar kom je ze nu ook nog regelmatig tegen. Het origineel van Without You van Badfinger blijft voor mij achteraf toch de voorkeur houden.
Maar..., ze staan in ieder geval niet op zolder...