Wand - Golem (2015)

Label: In the Red

1. The Unexplored Map (2:29)
  2. Self Hypnosis in 3 Days (3:48)
  3. Reaper Invert (3:41)
  4. Melted Rope (4:10)
  5. Cave In (4:12)
  6. Flesh Tour (3:46)
  7. Floating Head (3:07)
  8. Planet Golem (6:35)
  9. The Drift (6:37)
avatar van Cygnus
Het leukste nieuwe bandje van 2014 laat er geen gras over groeien en komt meteen in 2015 met een nieuwe. Self Hypnosis in 3 Days is al te streamen en belooft wat goeds: Wand-'s profile - Hear the world?s sounds - soundcloud.com

Lekker album zeg, doet me denken aan Tame Impala maar dan wat logger (in positieve zin).

avatar van Ducoz
Snoeihard, garage maar dan met een blok cement aan je been.

avatar van VladTheImpaler
Ik moet vooral denken aan Fuzz (waar Ty Segall onder andere in zit) alleen dan is het tempo hier hoger. Sowieso is kan de referentie met Ty Segall ook bij deze garagerock band snel gemaakt. Maar dit klinkt ook gewoon verdomd goed.

in dat geval ga ik eens luisteren!

avatar van Ducoz
En Meatbodies, niet te vergeten

avatar van frolunda
Sterk album waarbij de zang een mooi contrast vormt met de noise/gitaar erupties en een scheut psychedelica.Vooral op Self Hypnosis in 3 Days en Cave in stijgt Golem tot grote hoogten.

avatar van Lars Muziek.
Met invloeden van Tame Impala presenteert de Canadese band Wand hun nieuwe album ‘Golem’.
En dit tweede album bevat een aardige bak aan positieve herrie, de band gaat namelijk hellemaal los!
De pedalen worden uit de kast gehaald en aangesloten om een groovy space sound te creëren, de mix qua genre bij dit album zit tussen stevige /uitbundige noise en psychedelische rock in.
Elk nummer heeft een goed tempo en wordt instrumentaal en op zang goed onderhouden.
Hoogte punten vliegen voorbij en het blijft dan ook vooral spannend als we richting het nummer ‘Planet Golem’ komen, wat goed opbouwt wordt en op het eind instrumentaal helemaal los gaat!
Wand heeft met dit album niet meer uitleg nodig dan dat ik al vermeld heb, het goede nieuws is zelfs dat er een half jaar later na de release van ‘Golem’ zelfs nog een album uit kwam van deze geweldige band!

avatar van Banjo
Self hypnosis in 3 days scheurt dwars door m'n boxen heen..
Die is niet normaal meer man..!

Lars Muziek. schreef:

Tame impala dat hoor je op de Radio...
Ty segall is toch hele andere koek.

avatar van Lars Muziek.
Banjo schreef:

Tame impala dat hoor je op de Radio...
Ty segall is toch hele andere koek.

Van het recente werk (Currents) zal je wel eens wat van op de radio horen, toch vind ik het album 'Golem' van Wand toch wel wat invloeden hebben van het oudere werk van Tame Impala.
Ty Segall vergelijk ik er ook niet mee, daar heb ik al een hele tijd niet meer naar geluisterd .

avatar van Banjo
Aha probeer deze Fuzz - Fuzz II (Full Album) - YouTube dan maar eens!
Ook van Ty-Segall deze is geweldig hoor..

avatar van Banjo
Live in Groningen in het gebouw van Vera...
9 November (2016).
Ga deze jonge band aanschouwen! ze zijn steen goed..

avatar van raymondkeuters
Gisteren wederom gezien in Vera. inderdaad een steengoede band. From L.A. not from Canada.

avatar van Banjo
O man het was weer veel momenten van spacen en dan weer hartstikke zwaar, lomp en scheurend...
Haha anders kan ik het niet omschrijven...
Maar het was heel erg goed zoals verwacht.
Nu zou ik graag Ty segall in Vera willen zien met zijn band Fuzz.

avatar van raymondkeuters
Haha, zat jij steeds om Ty Segall te roepen?

ik was daar 1 van ja

avatar van ArthurDZ
Berichten verplaatst naar Wand (II)

avatar van raymondkeuters
Nog even melden dat dit een briljant album van een briljante band is ??

avatar van dix
dix
Vanavond weer eens de lade ingeschoven. Man man man wat een sonisch gitaargeweld. Echt, Greg Sage staat hier om de hoek goedkeurend mee te luisteren.

avatar van raymondkeuters
Ik heb Golem met een bonusdisc, daar staan op:
1. Machine Man
2. Necrophilia
3. M.E. (Gary Numan cover)