Lapalux - Lustmore (2015)

Electronic
Label: Brainfeeder

1. U Never Know (4:29)

met Andreya Triana

2. Sum Body (3:14)
  3. Closure (4:11)

met Szjerdene

4. Midnight Peelers (3:32)
  5. Push N' Spun (3:38)
  6. We Lost (2:16)
  7. Autumn (Tape Interlude) (1:41)
  8. Puzzle (4:14)

met Andreya Triana

9. Bud (3:42)
  10. Don't Mean a Thing (5:48)
  11. 1004 (4:50)
  12. Make Money (1:51)
  13. Funny Games (4:03)
avatar van waxs
Dit is er eentje die je blind kunt bestellen als liefhebber van het genre.

avatar van Slowgaze
Vrij behoorlijke plaat, bij vlagen indrukwekkend ook; een recensie volgt nog. Ik check eigenlijk minder electronica dan ik zou willen, maar dat pop- en vooral dat r&b-randje doet het hem voor mij. Ik heb er een paar sterke associaties bij (klein beetje James Blake, maar ook Maxwell en Daft Punk), en toch klinkt het in mijn oren allemaal vrij eigen, maar soit, ik ben ook niet zo thuis in de elektronische hoek zoals ik daarnet aangaf.

FRIPI
Dat popperige en R&B is juist voor mij dat he minder aantrekkelijk maakt. Ik vind jammer als zweverige muziek geen zweverige zangers of zangeressen gebruiken om het juist naar een hoger te tillen. Desalniettemin toch een prima album.

avatar van Slowgaze
Ja, ik ben hier nog steeds enthousiast over, ik leg in m'n recensie op 8WEEKLY nog even verder uit waarom, maar kort samengevat: de opbouw van het album is sterk, bijna vloeiend gaat de muziek over van James Blake-achtige moderne r&b/electronica naar Daft Punkeske toestanden. Lapalux zet een hoop kitscherige elementen in, maar houdt het subtiel. De andere instrumentatie bovenop de synthesizers is ook heel fijn: van saxofoons tot elektrische piano's, waardoor Lustmore ook een geschikt album voor 's avonds laat is geworden; misschien vooral voor 's avonds laat.

avatar van kobe bryant fan
Closure is hier de favoriet, vind ik sowieso Lapalux's sterkste.
Knap soundpalet, Szjerdene past perfect in het plaatje en sterke sfeerschepping.