Etienne de Crécy - Super Discount 3 (2015)

Frankrijk
Electronic / Dance
Label: Pixadelic

1. Night [Cut the Crap] (5:22)
  2. You (3:34)

met Kilo Kish

9. Love (4:18)
  10. Family (4:03)

met Baxter Dury

11. Wtf [Beta Instrumental] (3:58)
  12. Sunset [Beta Instrumental] (4:55)
Dit album is echt om bij te huilen. Tranen van geluk, namelijk. Etienne de Crécy is terug van eigenlijk helemaal nooit weggeweest. Fantastische opvolger in de Super Discount serie die zijn voorgangers zeker eer aan doet. Voor mij persoonlijk dé elektronische release van 2015, tot nu toe.

avatar van T.O.
De electrohouse is gelukkig afgezworen, daarvoor in de plaats komt een vrij beperkt geluid met wortels in '80s stijlen als synthpop, disco en boogie. Aardig toegankelijk op het eerste gehoor, maar ik verwacht niet dat het grote hoogtes gaat bereiken. Zal het nog een paar keer een kans geven.

Ponty Mython
Top album! Geen fillers en de kenmerkende disco house stijl die Etienne De Crécy, als grondlegger, ondertussen tot in de puntjes beheerst. Ging het op de vorige Superdiscount nog over download sites; op dit album worden hedendaagse dingen zoals facebook, selfies, hashtags en Twitter aangehaald.

avatar van adri1982
Door je bericht te hebben gelezen by 'Random access memories' van DAFT PUNK uit 2013, over deze artiest Ponty Mython, ben ik dit album uit nieuwsgierigheid gaan luisteren. Er staan wel heel wat leuke en goede tracks op, waaronder: 'Night: Cut the crap', 'You (met Madeline Folin)', 'Smile (met Alex Gopher) en 'Follow' met Kilo Kish. Wel heb ik echter het idee dat de instrumentale versies van 'WTF' en 'Sunset' bonustracks zijn, twee extra nummers om het album op te vullen.

Ponty Mython
adri1982 schreef:

Klopt, mijn cd versie telt maar 10 nummers. De overige twee zijn volgens mij alleen via internet te verkrijgen en idd als bonus tracks.

avatar van adri1982
Ponty Mython schreef:

In dat geval beoordeel ik het album op die tien nummers, en beschouw ik track 11 en 12 als bonustracks. Maar het zijn allemaal goede dancenummers, waar ik goed naar kan luisteren, en daarom ga ik (nu) 4,0* voor dit album uitdelen.

avatar van Eis-T
Top album met een sound zoals alleen de Fransen dat kunnen. Eigentijds qua productie en thema's maar qua sounds en melodie heel nonstalgisch. Misschien omdat ik opgegroeide met Daft Punk, Air, Cassius, etc. De hele Super Discount serie is gewoon klasse (ondanks wat het artwork en de albumnamen doen vermoeden), en deze doet zeker niet voor de voorgangers onder.