Paul Di'Anno - The Beast (2001)

Alternatieve titel: Live

Label: Spitfire

1. Wrathchild (2:50)
  2. Killers (5:10)
  3. Prowler (4:00)
  4. Murders in the Rue Morgue (4:18)
  5. Women in Uniform (3:10)
  6. Remember Tomorrow (5:26)
  7. Sanctuary (3:19)
  8. Running Free (3:19)
  9. Phantom of the Opera (6:58)
  10. Iron Maiden (3:54)
DutchViking
Ik ben wel benieuwd waar die albumtitel op slaat

avatar van eddy_lives
1,0
vind dit dus weer helemaal niks... di'anno duidelijk over zijn top.

avatar van c-moon
Tja...

Heb het albums helaas aangeschaft. Wat een vergissing zeg ;-(
Een beetje zielig en droevig.. De brave man probeert zovele jaren na zijn Maiden-deelname precies dat uit te melken, maar doet dat op zijn hemeltergende wijze.. mijn arme oren ;-(
Over de top is dan nog een understatement..
En kwestie van willen maar niet kunnen, teren op vroeger (terecht, dat wel) succes, en nu nog maar een schim zijnde van wat ooit was...
Mocht ik Di Anno zijn, ik durfde dit album niet uit te brengen uit pure schaamte...

Tja... ach....

Een droef verhaal....
Toch nog een 1 uit "respect" en voor de moeite...

avatar van Sinner
0,5
Tja. En als je dan nog regelmatig in interviews vertelt dat het 'Killers' album niet echt je ding was of Maiden niet nodig hebt omdat je zelf "milioenen albums verkoopt" is het nog eens extra zielig. Past in het zelfde laadje als Al Atkins of Joey Belladona. Leuk als clown maar verder... een 0,5 omdat ik het 'geluk' had er bij een vriend naar te moeten luisteren.

avatar van Eddie
Laat Paul Di'Anno eens een voorbeeld nemen aan Blaze Bayley, die heeft onder veel zwaarder vuur gelegen in zijn maiden tijd, veel mindere platen gemaakt is uit maiden ontslagen en probeert het nu op eigen kracht, niet dat hij nu miljoernen platen verkoopt, en hij speelt live echt nog wel maiden nummers, maar hij speelt ook Wolfsbane songs en heel veel eigen werk. Laat Paultje daar eens een voorbeeld aan nemem.

avatar van i.Ron S.
1,0
Net nog eens beluisterd en het moet zowat de meest overdreven score zijn die ik ooit aan iets gegeven heb.
Vond het blijkbaar toen geweldig dat Di'Anno nog een stevige stem had ondanks dat beestachtige uiterlijk van hem en gaf hem een 3.
Maar nu kon ik deze met moeite uithoren door het misplaatste gegrunt en geschreeuw van hem.
Vroeger had hij een unieke verfijnde en zuivere stem, die verfijning is totaal weg. Hij moet ook telkens fuck yeah en van die dingen kunnen schreeuwen.
Ik ben het ook volledig eens met dat uitmelken, weinig mensen die met zo'n zwakke carriere nog ergens staan, en dat heeft hij alleen te danken aan zijn Iron Maiden periode.

avatar van Guinness1980
Eddie schreef:
Laat Paultje daar eens een voorbeeld aan nemem.

Dat doet hij dus niet.
Eind van het jaar speelt hij in Kerkrade het volledige eerste album van Maiden live.