Mark Slaughter - Reflections in a Rear View Mirror (2015)

Uitgebracht in eigen beheer

9. In Circle Flight
  10. Velcro Jesus
  11. Deep in Her Heart
avatar van Metalhead99
Mark Slaughter's eerste "solo album". Er zitten alleen soms behoorlijk veel achtergrondzang achter en de backing band is volgens mij ook nog redelijk groot. Waarom deze plaat dan specifiek als solo plaat is verschenen en niet gewoon als Slaughter album is mij een raadsel.
Hij brengt met deze plaat nostalgisch klinkende rock waarbij het per nummer een beetje hit & miss is.
Zo vind ik het lekker vrolijk klinkende "Bring Me Back Home" een tof nummer waarin iets gebruikt word dat een beetje klinkt als een ukulele.
Ook het duet met een voor mij momenteel nog onbekende zangeres, de ballad "Don't Turn Away", vind ik erg mooi.
Er zitten echter ook nummers in die ik wat minder goed vind. Zo ben ik van mening dat "Deep In Her Heart" wat slepend is door de speelduur van ruim 7 minuten. Verder vind ik zijn manier van zingen bij de rockende opener "Away I Go" niet helemaal lekker klinken in combinatie met de instrumentatie. Soms klinkt de stem wat "ongepast" in dit nummer, maar daar zullen anderen misschien anders over denken.
Over het algemeen nog een best aardig rockplaatje, maar geen hoogvlieger uit het genre.

avatar van Edwynn
Ik heb twee nummers mogen horen en die smaken zeker naar meer. Away I Go was één van die nummers en dar is wat mij betreft niet vele mis mee. Het hele schelle is wel af bij hem en ik heb het idee dat het allemaal wat doorleefder en serieuzer is geworden bij Mark. Ofschoon ik toch ook gewoon een klein zwak heb voor het huppelkarakter van Stick It To Ya.

avatar van Edwynn
Mark Slaughter doet waar hij goed in is en komt gewoon met een fris klinkend hardrockalbum op de proppen. Helemaal van deze tijd en toch met knipogen naar vroeger. Wat dat betreft sluit het mooi aan op Back To Reality uit 1999.

Songs als Never Giving Up en The Real Thing staan als een huis en doen me afvragen waarom de wereld er nog op uit trekt voor Bon Jovi. U wilt overtuiging en passie? Mark Slaughter is uw man.

avatar van vielip
Verrek deze is tot nu toe compleet aan me voorbij gegaan Als redelijk Slaughter liefhebber toch een kleine misser van deze jongen . Maar snel eens in huis zien te halen!