Jewel - Goodbye Alice in Wonderland (2006)

Label: Atlantic

1. Again and Again (3:57)
  2. Long Slow Slide (3:48)
  3. Goodbye Alice in Wonderland (5:55)
  4. Good Day (3:46)
  5. Satellite (5:05)
  6. Only One Too (3:04)
  7. Words Get in the Way (3:58)
  8. Drive to You (4:14)
  9. Last Dance Rodeo (6:16)
  10. Fragile Heart (3:21)
  11. Stephenville, TX (3:56)
  12. Where You Are (3:27)
  13. 1000 Miles Away (3:48)
avatar van kappottevic
Goed nieuws voor de liefhebbers van de "oude" Jewel... Dit album is weer als vanouds. Persoonlijk vond ik 0304 wel lekker fris, maar hier op musicmeter is het haar minst populaire album.

Dit album is wel weer een lekkertje. Hadden de eerste albums af en toe een wat minder nummer die werden gecompenseerd door de juweeltjes, op Goodbye Alice in Wonderland is dit niet zo. Alle liedjes zijn lekker om te horen, nooit zeurderig maar echte briljantjes zitten er ook niet bij. Het album is iets minder lieftallig dan de voorgangers en kruipt soms een beetje naar Sheryl Crow / Melissa Etheridge... of was 't nou Amanda Marshall?

Favouriet: "Goodbye Alice in Wonderland" (track 3)

~Jewel~
Een aantal nummers op het album schreef Jewel jaren geleden: 'Long Slow Slide', 'Satellite', 'Last Dance Rodeo', 'Stephenville, TX' en '1000 Miles Away'. Deze nummers, die ik ook al een aantal jaren ken, waren naar mijn mening al steengoed, en ik ben blij dat ze eindelijk op een album staan!
Ook is het leuk dat ze 'Fragile Heart', van het album 0304, opnieuw opgenomen heeft.
'Alice In Wonderland' vind ik een van haar beste nummers ooit, de tekst is briljant en de melodie ontroerend!

Ik ben erg blij met de 'oude' Jewel, de folky-invloeden met sitar, strijkers en country-invloeden, en vind het een prachtig album, een juweeltje!

avatar van Justinx
Ik zal meteen maar met de deur in huis vallen. Hoe fantastisch de vorige albums van Jewel nog waren, hoe slechter dit album is geworden. De totale feel waar de vorige nummers nog onder gekenmerkt gingen is nu compleet weg, en dat is zo jammer. De enige nummers die nog het dichtst bij komen bij deze feel zijn de nummers Again And Again en Fragile Heart (maar bij die
laatste is dat niet heel gek aangezien dit nummer op het vorige album 0304 ook al stond). Met de nieuwe cd Goodbye Alice In Wonderland slaat Jewel dus de plank totaal mis. Erg jammer aangezien ik wel weer toe was aan een geweldige plaat van Jewel. Maar ik kan er nou ook weer niet om treuren met al die heerlijke andere releases die onze kant opkomen.
Check de mp3's van Jewel op www.mp3blog.punt.nl

avatar van jowietje
Deze is al uit! Ik zag hem staan in de musicstore.

~Jewel~
Naarmate ik de cd vaker geluisterd heb, vind ik hem hier en daar wat te overgeproduceert, het had van mij meer naar de akoestische kant gemogen. Afgezien hiervan zijn de nummers wel erg goed. 'This Way' blijft Jewels beste album naar mijn mening.

Ik verlaag mijn stem van 5* naar 4*

Deze cd ligt nu in de winkels.
Na een paar keer luisteren moet ik zeggen dat het weer erg goed klinkt. Alleen nog niet zo goed als Spirit en This Way.

voor nu 4 *

edejong
Mooie mix tussen 0304 en This Way 3.5*

avatar van Justinx
edejong schreef:
Mooie mix tussen 0304 en This Way 3.5*

Nou 0304 is echt wel nagenoeg het laatste wat ik in deze cd terug vindt.

avatar van Mjoesik
Na 0304 dat wat meer Poppy was heeft ze zich terug toegelegd op haar typische Jewel-stijl van vroeger. En ook dit album vind ik weer goed van het begin tot het eind! soms gaat ze wat meer de pop-rock kant op maar daar hou ik wel van. Goodbye Alice in wonderland is een suuper-liedje en ook de nieuwe versie van Fragile Heart vind ik beter klinken! Als je houdt van de vroegere Jewel, dan kan je dit zeker en vast lusten!

avatar van Gretz
Nu al m'n favoriete album van haar. Met uitzondering van Only One Too en Stephenville, TX zijn voor mij alle tracks 5* waard. Het is idd zoals kappotevic zegt: Dit album bevat in theorie alleen maar 'singlewaardige' nummers en op vorige albums was dat zeker niet het geval. Daarbij verloor ik de interesse in sommige nummers, die vlogen mij onopgemerkt voorbij.
Mijn gemiddelde rond ik af naar 5* en dit album wordt voor mij waarschijnlijk een van de betere van 2006. Jewel is en blijft een geweldige artiest met een geweldige (herkenbare) stem die nog veel albums moet blijven maken!