Magnum - Long Days, Black Nights (2002)

Alternatieve titel: The Alternative Anthology

Label: Castle

1. Kingdom of Madness (4:27)
  2. Universe (3:40)
  3. Invasion (3:25)
  4. In the Beginning (4:17)
  5. All Come Together (4:53)
  6. Great Adventure (4:55)
  7. Foolish Heart (3:15)
  8. Reborn (5:47)
  9. Changes [Remix] (4:13)
  10. All of My Life [Live] (6:19)
  11. If I Could Live Forever [Live] (4:08)
  12. The Lights Burned Out (4:30)
  13. Soldier on the Line (4:17)
  14. The Spirit (4:20)
  15. Sacred Hour (5:35)
  16. The Teacher (3:23)
  17. Back to Earth [Live] (3:39)
  18. Runaround Sue (3:32)
  19. The Prize (3:38)
  20. Road to Paradise (3:29)
  21. The Great Disaster (3:45)
  22. The Word (4:53)
  23. Breakdown (3:59)
  24. Just Like an Arrow (3:20)
  25. Endless Love (4:26)
  26. How Far Jerusalem (6:24)
  27. On a Storyteller's Night (4:59)
  28. Before First Light (3:51)
  29. Rock Heavy (4:00)
  30. The Tall Ships [Live] (6:13)
  31. Vigilante [Live] (5:40)
  32. Days of No Trust [Live] (4:51)
  33. Start Talking Love [Live] (4:24)
  34. Rocking Chair [Live] (4:41)
  35. Only in America [Live] (4:26)
  36. Les Morts Dansant [Live] (5:24)
  37. Wild Swan [Live] (6:16)
  38. Heart Broken Busted (3:33)
  39. Foolish Heart (2:55)
  40. Lonely Night (4:17)
  41. Without Your Love (4:46)
  42. Seabird (3:52)
  43. Stormbringer (3:32)
  44. Slipping Away (3:16)
  45. Captain America (3:45)
  46. True Fine Love (3:24)
  47. The Prize [BBC Friday Rock Show Session 27-5-83] * (3:28)
  48. Breakdown [BBC Friday Rock Show Session 27-5-83] * (3:55)
  49. Vicious Companions [BBC Friday Rock Show Session 27-5-83] * (3:28)
  50. Road to Paradise [BBC Friday Rock Show Session 27-5-83] * (3:03)
totale tijdsduur: 3:20:34 (3:34:28)
avatar van ProgMetal
Jeugdsentiment en vinyl nog netjes opgeslagen op zolder maar sinds intrede van CD-speler nooit meer gedraaid en dan is dit mooi overzicht.

avatar van ProgMetal
Erg blij met deze in alle opzichten goede “box”. Verzorgt want geen kartonnen hoesjes in de box maar nette slimcases met allemaal eigen hoes waarbij afbeelding van hoes CD1 gelijk is aan die van de box als hierboven getoond. Ook boekje met achtergrond ontbreekt niet in de box.

Qua songs echt goed overzicht maar ook geluidstechnisch dik in order.

Meer dan voldoende extra’s in de vorm van remixes en live nummers.

De verzamelaar geeft mooi de vele gezichten van de band weer maar door de zanger, Bob Catley, heel herkenbaar.

Is symphonisch en schuurt vaak tegen hardrock maar kent net zo goed pop(rock) songs en je hoort Pink Floyd, Led Zeppelin, Queen maar zeker de songs met backing vocals geven weer een Eagles en soms zelf Lynyrd Skynyrd vibe. Beatles zijn ook nooit ver weg maar vooral : Magnum.

Mijn inziens live en ontdaan van studio extra’s als blazers op de achtergrond, op z’n best.

Misschien toch wat meer op CD aanschaffen en dan zou ik beginnen met het live album Marauder.

avatar van Mssr Renard
Redelijke verzamelaar. Als 3-cd verkrijgbaar met boekje, maar als stream ook te luisteren.

De verzamelaar volgt eigenlijk de chronologie van de band, maar op een gegeven moment, loopt dit mank, want na de live-songs van The Last Dance/Stronghold volgen akoestische songs van Keeping the Nite Lite Burning, wat nog wel logisch is, maar daarna volgen Sea Bird tot en met True Fine Love, die van voor Kingdom of Madness stammen, maar van de plaat Archive komen.

Er is nog een mankement aan deze verzamelaar, en dat is dat ze het niet gelukt is om de Polydor-periode (Vigilante, Wings of Heaven, Goodnight L.A. en Sleepwalking) te licenseren. Maar dat hebben de samenstellers opgelost door de Stronghold-songs die uit deze periode komen aan te bieden.

Ik zie deze verzamelaar dan ook meer als een manier om die begin-periode achter elkaar te luisteren. Vanaf nummer 29 is het een zooitje aldus.