Hot Chip - Why Make Sense? (2015)

Electronic / Pop
Label: Domino

1. Huarache Lights (5:29)
  2. Love Is the Future (4:31)

met Posdnuos

3. Cry for You (4:18)
  4. Started Right (3:43)
  5. White Wine and Fried Chicken (3:00)
  6. Dark Night (5:27)
  7. Easy to Get (5:10)
  8. Need You Now (4:45)
  9. So Much Further to Go (3:12)
  10. Why Make Sense? (5:14)
  11. Burning Up * (4:11)
  12. Separate * (4:25)
  13. Move With Me * (3:50)
  14. Re-Harmonize * (6:26)
avatar van peterjames777
Ja! Huarache Lights klinkt alvast fantastisch! Hier zie ik erg naar uit.

avatar van -SprayIt-
Need You Now is momenteel favoriet. Lekker plaatje!

avatar van daftpunk
Weer een tof album van Hot Chip. Waar ze vooral de mist in gaan is met de ballad-achtige nummers. Dat is keer op keer weer iets wat ik erg jammer vind. Gelukkig is de helft van de nummers op dit albums uitzonderlijk sterk: Hurache Lights, Cry for You, Dark Night, Easy to Get en Need You Now zijn heerlijke tracks. Voorlopig 4 sterren, wellicht is dit album een groeier.

avatar van peterjames777
Nog even wennen. Huarache Lights vind ik fantastisch. Maar de rest pakt me nog niet zo als dat nummer dat doet.
Ik ga hem nog een een paar keer draaien. Hopelijk is het een groeiertje.

avatar van peterjames777
En het is een groeiertje! In eerste instantie underwhelming maar dat komt ook door het imposante 'In Our Heads' en de eerste single. Maar inmiddelds ben ik verkocht. Hoogtepunten zijn naast Huarache Lights: Need You Now, Easy to Get, Started Right.

avatar van coldwarkids
Burning Up is wel super mooi

Dim
Huarache Lights prima, maar daarna gaat het niveau drastisch naar beneden en zijn er maar bar weinig opveermomenten te noteren.

avatar van waxs
Voor mij sprint vooral Huarache Lights er tussenuit, maar dat mag geen verassing zijn.

avatar van Ramonr
Mwah. Niet echt een hoogvlieger. Typisch Hot Chip-album maar wel erg weinig vernieuwend. De ballads doen mij eigenlijk niets en de up-tempo nummers zijn middelmatig. Het album voelt een beetje als een B-side.

avatar van andnino
Best een fijne plaat, leuk voor op de achtergrond, en een enkel nummer ook om apart naar te luisteren (Need You Now, Why Make Sense?). Alleen de ballads White Wine en So Much Further to Go zijn eigenlijk weinig aan.