Bruut! - Mad Pack (2015)

9. Honey (5:00)
  10. Scarlett (3:01)
  11. Scott (3:58)
avatar van Reijersen
Er komt dit jaar al aardig wat sterke en verrassende muziek uit van Nederlandse bodem. Ook het nieuwe album van Bruut! zou zomaar eens een plusje in dat lijstje kunnen worden. Het is tijd voor album nummer drie voor deze band. De vorige twee zonder vol met groovy muziek. Jazz en funk zijn de grootste ingrediënten. Eens kijken of dit nieuwe album ook gevuld is met nieuwe groovy sounds.

En ja, ik zeg het maar vast meteen. Groovy it is! Elf nummertjes lang groovy muziek van Nederlandse makelij. Groovy op allemaal hun eigen manier. Opener Sjaco is lekker funky groovy, waar Mario meer jazzy groovy is. Daarbij is Bill rustig groovy en Eddie meer gewoon groovy. Ook Dex is gewoon lekker groovy en Hannie meer van de harmonieus en relaxing groovy. Vito is op zijn beurt dan weer sfeervol groovy en Nazaire laidback groovy. We hebben dan ook nog Honey, wat stuiterend groovy is en Scarlett die meer richting de romantische groove gaat. Het album sluit af met Scott, die meer lijkt te houden van jazzclub en variété groovy.

De strekking moge duidelijk zijn toch? Heb je zin om in een goede groove te komen dan moet je eens dit nieuwe album van Bruut! opzetten. Dan lukt het geheid!

(bron: Opus de Soul)