Creature with the Atom Brain - Night of the Hunter (2015)

Belgiƫ
Label: Waste My

1. Night of the Hunter [Part 1] (7:46)
  2. Night of the Hunter [Part 2] (4:43)
  3. Night of the Hunter [Part 3] (6:16)
  4. Night of the Hunter [Part 4] (3:33)
  5. Night of the Hunter [Part 5] (7:37)
avatar van captain scarlet
Zojuist deze plaat voor de tweede keer beluisterd. Nog wat gemengde gevoelens maar de balans slaat toch wel door naar de positieve kant. . Deze band heeft zich duidelijk ontwikkeld. De bijdragen van Lanegan en Barman geven een meerwaarde aan het resultaat..
De Lp bestaat in eigenlijk uit 4 nummers: Part 1/2 is in feite een lang nummer.
De lekker voortstuwende groovende beats van part 1/2 brengen je in een aangename trance. Invloeden van Dr. John en Can zijn zeker vanaf part 3 hoorbaar aanwezig.
Aanrader voor de liefhebber.

avatar van CWTAB
waar is hij al te verkrijgen? ik dacht maar eind februari in de winkels te vinden?

Komt er nu nog een deluxe versie zoals bij de vorige of niet?

avatar van CWTAB
De band laat weten dat dit een cd & lp combo wordt

avatar van CWTAB
Mooi pakketje: cd met free lp erbij voor 15€...

Afscheidsplaat voor deze groep die indrukwekkende gastenlijst loslaat op deze cd: Mark Lanegan, Tom Barman, Tim Vanhamel, Danny Devos, Alain Johannes, Sjoerd Bruil....

Afscheidsplaat?
Dat is dan behoorlijk jammer.

avatar van CWTAB
Yep, Aldo Struyf wil niet heel de tijd hetzelfde trucje herhalen zegt hij zelf... (dus mss terug samen met Tim Vanhamel Millionaire vanonder het stof halen).

Best een lastige plaat deze Night Of The Hunter, track 1 & 5 leunen aan bij de reeds gekende sound van de laatste 2 platen (groovende, ritmiek gedreven door percussie), nummer met Tom Barman leunt dan weer tegen een laidback Magnus track.

Track 4 neemt de meeste afstand van het reeds gekende geluid maar is 1 van de betere nummers. Best benieuwd of deze plaat nog live ondersteund zal worden als Creature weer de band op trekt met Mark Lanegan (waren ze nu niet op toer).

Goeie plaat, beter dan de vorige? Moeilijk te zeggen, anders dat wel. (nog altijd heimwee naar de sound van de eerste 2 LP's, nooit meer teruggehad).

N°3 op vinyl van Creature voor mij (nu nog The Birds Fly Low eens aanschaffen maar nog altijd weigerachtig door de bonustracks hierbij, dubbel aanschaf verplichten voor de verzamelaar/completist is zo frustrerend)

avatar van Flammazine
Als dit hun laatste is, is dat heel jammer. Hun voorgangers(m.u.v.Transylvania die ik nog niet ken) waren goed, maar er stonden altijd wel 4 of 5 nummers op die me koud lieten, maar daartegenover stonden ook altijd weer 4 of 5 geniale dingen. Deze plaat is voor mij de eerste die een constant niveau haalt, met een lichte stijging naar het einde toe. Ze is vrij kort, dus dat helpt misschien ook.

Maar ze zetten hier wel iets neer qua sound. Hoewel het vrij laid back is over het algemeen gebeurt er bij momenten erg veel en het valt allemaal op de juiste plaats. Top! Als Magnus zou klinken als Part 3 zou ik ook hun platen kopen.

Nu nog het verband vinden tussen albumtitel en hoesontwerp...

Flammazine, ga alstublieft naar Transylvania luisteren, die is echt geweldig!!

avatar van Flammazine
deric raven, bij mijn volgend bezoek aan de platenboer bestel ik hem!

Ik vind hem zoveel beter nog dan het debuut en hun derde.
De laatste ken ik nog niet.