Waltari - So Fine! (1994)

Finland
Rock / Metal
Label: Roadrunner

1. The Beginning Song (4:13)
  2. Mad Boy (4:23)
  3. So Fine (4:32)
  4. A Forest (5:25)
  5. 4S (5:42)
  6. Celtic Funk (3:32)
  7. (Your) Nature Is Wild (6:10)
  8. To Give (4:29)
  9. Piggy in the Middle (2:53)
  10. Freddie Laker (3:08)
  11. Autumn (3:45)
  12. Rhythm Is a Cancer (3:07)
  13. Misty Man (4:17)
  14. Mysterious (7:43)
  15. Hospital [Hidden Track] (7:16)
avatar van titan
titan (crew)
Het titelnummer was, met het aanstekelijke kinderkoortje, de noveltyhit van 1994. 3*

Ik heb die single van So Fine nog liggen, erg leuk om weer te horen.

avatar van ravenstein
Zeer fijne en energieke cd die bol staat van afwisseling! Ballad, popmuziek, metal, dance, het wordt allemaal bij elkaar gesmeten met een genietbare plaat als resultaat.
De cover van A Forest van The Cure is zeer geslaagd! Ze hebben er een stevig rocknummer van gemaakt.
Draait regelmatig nog eens een toertje in m'n cd-speler.

avatar van Yak
Yak
Oh wauw, Waltari! En ik in '94 maar denken dat ik een ontzettende alto was omdat ik dat nummer (en natuurlijk Hobo Humpin Slobo Babe van Whale) kende.

Even kijken of ik het ergens vandaan kan pindakazen, ik wil dat nummer nog wel eens horen.

So Fine is echt fantastisch, een van de meest onwaarschijnlijke hitsingles van de laatste jaren. Klinkt aan de ene kant als een grungeplaat, maar heeft ook wel een dancefeel door de typische ravegeluiden die er inzitten (die snelle pianostukken). En dan ook nog dat geweldige kinderkoor.

avatar van kaztor
titan schreef:
de noveltyhit van 1994

Ik vond die van Whale dé novelty-hit van dat jaar, maar deze komt zeker dichtbij. Mooie tijd was dat, toen er nog alternatieve hits in de Top 40 stonden. Helaas is die tijd voorbij en is het Borsato, Joling en Jan Smit wat de klok slaat.

Dat laatste moet jou als Volendammer toch goed doen.

Maar wanneer heb jij voor het laatst de top 40 gecheckt? De helft van je eigen 2008-stemmen staat erin.

avatar van kaztor
Ach, wat ikzelf leuk vind, daar stem ik op. Ik check nooit de Top 40 maar heb op m'n werk met 538 te maken. En de laatste tijd sijpelen er wat leukere artiesten tussendoor, maar dat zal wel meer met toeval en de grillen van de dag te maken hebben dan dat de platenmaatschappijen echt kwaliteit menen te willen pushen.
Ik maal er niet om, ze doen maar, zolang ik maar niet doof word.

Ik luister trouwens ook naar alternatieve zenders, hoor, alleen koop ik niet meteen een cd als er een nieuw bandje een leuk nummer heeft gemaakt. Ik down het eerst. Van elke lichting alternatieve artiesten zijn er altijd maar een paar die op langere termijn er echt toe doen. Voorbeelden: Kaiser Chiefs of Franz Ferdinand. Beiden de laatste jaren hot property, maar het heeft mij nooit kunnen boeien na een paar vroege singletjes. Bands als Interpol of Editors vind ik dan weer veel en veel beter.

avatar van musicfriek
So Fine is idd een geweldig nummer

Leuk die headbangende achtergrondzangeresjes, met die scheurende gitaren kun je ook moeilijk stil blijven zitten.

avatar van freakey
Maar even in de opwaardering gedaan... jeetje dit plaatje is veel lekkerder dan ik in mijn herinnering had..... op naar 4,5*.....

avatar van Shelter
ik ken alleen so fine. Heb ze ooit live gezien op een skate board event in 96 of zo.
Toen klonk het allemaal erg tof, maar ik heb het nooi op album geluisterd.
Ook maar eens doen dan