Coal Chamber - Rivals (2015)

Label: Napalm

8. Rivals
  9. Wait
  10. Dumpster Dive
  11. Over My Head
  12. Fade Away (Karma Never Forgets)
  13. Empty Handed
  14. Worst Enemy
avatar van bennerd
Serieus, Coal Chamber met een nieuwe plaat? Ik heb zin om een hele dag als een kind de kamermosh te houden. Wat een geweldig nieuws, ook al vrees ik dat de nieuwe plaat nergens op zal lijken.

avatar van Sanderkeuh
Ben ook benieuwd, live zijn ze in ieder geval nog steeds de moeite. Dé verrassing van Graspop 2013 voor mij.
Hun vorige 3 CD's bevatten nogal veel filler tracks vind ik, maar ik kijk toch wel uit naar dit album.
Hopelijk een even sterke comeback als Body Count vorig jaar maakte.

avatar van bennerd
Ik probeer mezelf een hele tijd tegen te houden om een voorbarige conclusie te doen over deze plaat, maar het lukt niet. Mijn god, dit is de beste nu-metal-throwback die ik in jaren gehoord heb. Zelfs met Body Count in het achterhoofd. Coal Chamber brengt helemaal niets nieuws onder de zon, maar dat moet ook niet. De band lijkt weer helemaal terug te zijn, dit keer met wat extra Devildriver-venijn erbij. Voor zo'n nummer als The Bridges You Burn mogen ze mij altijd wakker maken. Comeback van het jaar!