Antonio Aguilar - A Boca de Jarro (1958)

Alternatieve titel: Vintage México Nº 64 - EPs Collectors "Rancheras a Boca de Jarro"

1 stem

Mexico
Pop / Folk
Label: Vintage

1. A Boca de Jarro (2:31)

met Mariachi Jalisco

2. Si No Me Quieres No Me Martirices (3:07)

3. La Canelera (2:45)

met Mariachi Zapopan

4. Estoy Contigo (2:35)

avatar van E-Clect-Eddy
Eén van de eerste uitgaves van Antonio Aguilar, één van Mexico's meest bekende en geliefde vertolkers van Ranchera muziek die geassocieerd wordt met Rancho's en dus Mexicaanse cowboys ook wel charro's genoemd. Zijn bijnaam was "El Charro de México" (The Horseman of Mexico). Verder zong bij ook met Mariachi's en verder in de stijlen corrido en banda die meer populair waren en zijn in het Noorden van Mexico, nabij de grens met de Verenigde Staten. De vier nummer op dit album zijn vooral Mariachi en Ranchera (tegenhanger van Country & Western/Roots/Americana).

Helaas was de opname apparatuur in die dagen nog niet geweldig en is vermoed ook verloren gegaan. Want deze opnames klinken als opnames van de 10" vinyl (78 toeren?) platen die zijn opgenomen en bewerkt. 90 procent van het geluid is redelijk maar met regelmaat is de vinyl bron duidelijk te horen en dat is erg jammer. Natuurlijk zijn die nummers later opnieuw opgenomen en opnieuw uitgebracht maar voor de geschiedenis is het natuurlijk fijn om de echte originele opnames te horen in al hun glorie. Het label Vintage Music heeft heel veel oude albums uit Latijns-Amerika opnieuw digitaal uitgebracht.