Snow Ghosts - A Wrecking (2015)

Electronic
Label: Houndstooth

1. A Wrecking, Part I (2:24)
  2. Held the Light (4:05)
  3. Circles Out of Salt (4:06)
  4. Take a Life (4:47)
  5. On Knives (3:53)
  6. The Wreck (3:25)
  7. The Fleet (4:06)
  8. Lament (2:21)
  9. Bowline (4:45)
  10. Drought (4:34)
  11. Angry Seas (1:40)
  12. A Wrecking, Part II (1:25)
Een bijzonder album dat denk ik nog wel wat tijd nodig heeft om me volledig te overtuigen. Nu gebeurt dat voorlopig nog in een aantal nummers zoals Circles Out of Salt.

avatar van Mjuman
Toch wel een flink stuk minder dan zijn voorganger - de geluidsarchitect heeft misschien te veel naar Kowalski of D.A.F. geluisterd, waardoor de stem af en toe lijkt te verdrinken; minder akoestische instrumenten (cello, viool), meer industriele gothiek ook dan zijn voorganger - af en toe hoor je een jonge Susan Ballion.

Beetje een gevoel van jammer, iets meer focus (op essentie en niet op ' geluidjes'), iets meer consistentie en er had meer in gezeten.

avatar van MusicFreak
Nadat hun nieuwe album afgelopen jaar uitkwam ook maar weer eens in hun discografie gedoken. Ook bij deze plaat vind ik de combinatie van de muziek met de stem prachtig. 'Bowline' is voor nu de favoriet.