C.C.C. Inc. - To Our Grandchildren (1970)

Folk / Pop
Label: Imperial

1. Little Maggie (3:39)
  2. I Don't Care (3:10)
  3. Payday at Coalcreek (0:44)
  4. Willie Boy (3:39)
  5. Tennessee Waltz (2:54)
  6. Second Dance (0:32)
  7. On a Junction (4:25)
  8. Keep on Truckin' (1:53)
  9. The Visitor (4:02)
  10. Good Grief (0:47)
  11. Midnight Special (8:26)
  12. Country Marriage (1:52)
  13. (Part of a) Rag (1:15)
avatar van lebowski
Heeft dit album iets met de makers van dit album van doen?

avatar van Oldfart
Musicerende commune uit de Peel ( oorspronkelijk zover ik weet allemaal Mokummers) , was ontzettend 'HiP' destijds.

Joost Belinfante, later van Doe Maar "Nederwiet" faam , en natuurlijk een zééér langharige Ernst Jansz maakten hier onder andere deel van uit.
Er wordt hier wel eens ten onrechte over hippie muziek gesproken; nou dit mag die naam wel dragen, hoewel natuurlijk een paar jaar te laat.
Met boterhammen met pindakaas, grote deense dog en poezen het podium op:

Muzikaal wel gedateerd. Maar optredens waren wel, ehh, gezellig.
Een drie voor de sweet memories.

avatar van Oldfart
Roots en Americana jaren voordat die termen waren uitgevonden.
Weet iemand hier iets van: http://www.nu.nl/muziek/128... ??

Nieuwstad
Oldfart schreef:
Weet iemand hier iets van: http://www.nu.nl/muziek/128... ??

wat is precies je vraag? nieuwsberichtje spreekt voor zich toch; ze treden soms nog op en er is een box verschenen met obscuur materiaal

leuk weetje: op de hoes van deze plaat zie je het huis waar ze met zn allen toen in woonden. Joost Belinfante had het gekocht van een vrijgekomen erfenis en het leek hem leuk om toen meteen maar een soort commune op te richten.

avatar van lennon
Als vervent Doe Maar liefhebber wist ik uiteraard van het bestaan af van deze band, en kende de muziek stijl. Enige link met Doe Maar zijn een aantal leden. Meer ook niet.

Heb nu de LP voor weinig kunnen aanschaffen, en vond het toch maar eens tijd worden om deze aan de collectie toe te voegen, alleen vanwege de aanwezigheid van Jansz en Belinfante.

Nu ik de LP draai wordt ik er aan herinnerd waarom ik 'm nooit eerder kocht. Het is echt totaal mijn muziek niet. Honky tonk hill billy muziek.. nee, daar ga ik echt niet veel naar luisteren.

Apart van de historische waarde doet dit album me geen bal! Maar goed dat Jansz later een (voor mij) leukere richting heeft gekozen.

avatar van rider on the storm
Ik heb de lp waarbij ook het album Watching the evening sun is toegevoegd. Zeg maar twee voor de prijs van 1.

Plaat lang niet gedraaid en na recente beluistering tot de conclusie gekomen dat deze de tand des tijds niet geheel heeft doorstaan. Of zal het aan mij liggen?

On the junction wordt ik trouwens wel vrolijk van.
De hoes ontwerpen stemmen me ook erg vrolijk.