Daan - The Mess (2015)

Label: [PIAS]

1. The Mess (4:04)
  2. Wounds & Wine (4:14)
  3. Addicted (3:41)
  4. Parfaits Mensonges (4:20)
  5. Marie Jeanne (4:27)
  6. Crawling from the Wreck (4:33)
  7. Convertible Chaos (3:13)
  8. Sell Yourself (4:02)
  13. Woods * (4:48)
  14. Fuel (4:27)
  15. Drama (4:11)
  16. Appetite (4:38)
totale tijdsduur: 1:02:39 (1:07:27)
avatar van CWTAB
Simple pt II maar dan aangevuld met nummers van Le Franc Belge & een Joe Dassin cover (afkomstig van Total, btw een beetje flauw dat dit uitkomt 3 maanden na de volledige verzamelbox van Daan, dubbel kassa....)

2 nieuwe nummers: The Mess (die al te beluisteren is) en Wounds & Wine.

Redelijk wat oud materiaal ook van de eerste 2 platen van Daan met leuke aanvulling: Sell Yourself, en b-kantje van Bridge Burner.

De nummers van Le Franq Belge zijn waarschijnlijk in dezelfde uitvoering als vanop de dvd Podium, dus ik ben eens benieuwd.

avatar van CWTAB
Waar ik Simple grijsgedraaid heb doet deze me op bij de eerste luisterbeurt minder, het is een gekende truc ondertussen, (Simple cd, Concert cd & dvd, Podium dvd).

De nummers van Bridge Burner blijven helaas ook niet in deze vorm overeind (wat was dat toch voor een draak van een plaat, Daan op drugstrip...). Love & Fuel zijn de zwakke broertjes van deze cd.

Hoogtepunten: Sell Yourself (had Daan dit maar beter op de standaard editie van B.B. gezet), Drama, Crawling From The Wreck ( de opgejaagdheid blijft behouden), Drama & The Mess

avatar van Flurk
Ik krijg het een beetje op mijn heupen van het herkauwen van zijn oude werk. Bovendien zie ik hier geen of weinig meerwaarde t.o.v. de originele versies. Ik heb de plaat gekocht omdat ik een completist ben, maar daar stopt het. En inderdaad, waarom deze plaat op de markt brengen, amper twee maanden na het uitbrengen van de verzamelbox 'Total'. Die laatste is dus plots niet meer zo Total en bijna onmiddellijk gedateerd. Shame on you, Daan !

avatar van CWTAB
Idem hier... was al 89€ voor Total en nu nog eens 15 hiervoor...

binnenkort nog eens een dvdtje hiervan te verwachten?

avatar van OscarWilde
Ik vond Simple een hele leuke plaat, dus ik zal deze wel aanschaffen. Ook een Daan-completist. Blijf het toch de veelzijdigste Vlaamse artiest vinden.

avatar van CWTAB
Terwijl Simple maar bleef groeien doet deze plaat me heel wat minder, de nummers beklijven niet, is het trucje al te gekend of zijn de nummers gewoonweg niet goed genoeg?

avatar van Flurk
Ik vrees dat de nummers niet goed genoeg zijn, op enkele uitzonderingen na (Everglades, La Crise). 'Simple' was echt wel een pak beter. Hoog tijd dat de man nog eens een Victory-plaat bij elkaar schrijft, zou ik zeggen. O ja, hij wist me te vertellen dat 2016 wel eens het comebackjaar van Dead Man Ray zou kunnen worden. Zeker iets om naar uit te kijken!

avatar van muziekobsessie
jullie zijn een stel ongestelde wijven! Dit is weer een dijk van een plaat! Prachtig dit net zo goed als simple!

avatar van CWTAB
muziekobsessie, ik durf gerust stellendat zelfs als ik ongesteld zou kunnen zijn, dit helaas niets veranderd aan de poverte van deze plaat.

Waar Simple een verademing was, een verfrissing in het al heftig in het rond springend oeuvre van Daan, komt deze cd over als een afleggertje, grotendeels ook door de songkeuze: oftewel nummers die de "Mess/Simple" behandeling niet nodig hadden of die simpelweg behoren tot de ietwat mindere goden uit Daan z'n cataloog...

Maar soit, ieder z'n eigen mening natuurlijk! Met of zonder uitroeptekens !

avatar van muziekobsessie
covertible chaos is wonderschoon mooi!