Clouseau - Live '91 (1991)

Belgiƫ
Label: HKM

1. Heel Alleen (5:18)
  2. Louise (4:11)
  3. Alleen bij Haar (3:27)
  4. Anne (2:58)
  5. Ik Wil Vannacht bij Je Slapen (3:53)
  6. Als Je Lacht (5:39)
  7. Oh Ja (4:48)
  8. Gefluister en Geschreeuw (4:07)
  9. Wil Niet Dat Je Weggaat (5:02)
  10. Daar Gaat Ze (4:13)
  11. Zij Is van Mij (3:36)
  12. Naar Huis (3:52)
  13. Dansen (8:12)
  14. Geef het Op (4:21)
  15. Domino (2:51)
Mooiste versie van Wil Niet Dat Je Weggaat staat op dit live-album (ondanks de gedateerde Roland-piano).

avatar van Madjack71
Lekkere clearasilrock. Grappig om dat prille meisjeszang op de achtergrond te horen. De belgische Doe Maar zeg maar.
Maar spelen kunnen ze en live rockt het toch een stuk beter als op de album versies. Het leuke ervan is ook, dat je hier ook meteen een flink portie bekende nummers krijgt voorgeschoteld.
Ze weten hoe ze een feestje moeten geven en ik kan mij dan ook goed voorstellen, dat ze in Belgie nog steeds met kinderlijk gemak het sportpaleis kunnen vullen.

Heerlijk gitaarwerk van Chris Peeters op deze live-plaat. Hij gaat lekker los op "Als Je Lacht" en "Dansen".

avatar van berwt
Ik had deze op cd vroeger, maar ben hem jammer genoeg kwijt. Ik herinner me vooral een bindtekst van Koen in deze aard:

"is het okee... als het wat sneller gaat" (bakvisgejuich alom)
"is het okee... als het wat luider gaat" (nog harder bakvisgejuich alom)
"... is het okee als ik mijn hemd uitdoe?" (de bakvissen maken mijn boxen kapot)

Probeer daar maar naar te luisteren zonder te lachen.

Onmenselijk pijnlijk mooie versie van "ik wil niet dat je weggaat" die op't eind aan flarden lijkt te eindigen, maar meesterlijk terug naar beneden verdwijnt... Puur, zoals Clouseau was.

Fan-tas-tisch!