Clouseau - Adrenaline (1996)

Belgiƫ
Label: EMI

1. Alleen (4:02)
  2. Dat Ze de Mooiste Is (3:45)
  3. Nobelprijs (3:51)
  4. Adrenaline (5:19)
  5. Kom Naar Jou (4:23)
  6. Samen (3:38)
  7. Bedrog (3:55)
  8. Handenklap Voetenstap (2:41)
  9. Ik Vind Je Wel Heel Lief (4:37)
  10. Als Jij het Wil (3:49)
  11. Dat Ik Verliefd Ben (2:39)
  12. Vanavond Ben Ik Bob (1:13)
  13. Voor Je 't Weet (3:49)
  14. Je Bent Niets (3:22)
  15. De Nacht Duurt Nog Lang (3:40)
avatar van Hans Brouwer
Ik hoorde vanmorgen "Nobelprijs" op de radio. Wat is een heerlijk nummer is dat toch! Is het hele album zo goed of is "Nobelprijs" een positieve uitschieter??

avatar van Azzurro
Dit is één van de laatste (echt) goeie albums van Clouseau. Het gemis van Bob Savenberg is hierna zeer duidelijk te horen.

EVANSHEWSON
Azzurro schreef:

Geheel akkoord, toen maakten ze nog sterke albums, tegenwoordig is het berekende marketing; enkele sterke hits, maar men maakt er geen werk meer van om nog een behoorlijk album af te leveren.

Dit hier is echt nog wel een lekker album.

***1/2

avatar van FunkStar
'Samen' is een prachtig liedje, geschreven door de toenmalige vriendin van Koen. Babette van Veen (jaja dochter van).

avatar van Gatver
Ik durf het zelfs nog sterker uit te drukken: Dit ìs het beste album van Clouseau!!!
Hè, ik mag maar 3 songs selecteren, maar ik vind ze allemààl goed, wat nu?

avatar van LucM
Prima album van Clouseau, nadien zou het echter bergafwaarts gaan. Artistiek wel te verstaan, want commercieel bleef het Clouseau voor de wind gaan.
Maar dit album staat op een constant hoog peil en levert met "Dat Ze de Mooiste Is", "Nobelprijs" en "Adrenaline" drie klassiekers op. Ook "Je Bent Niets" vind ik een uitstekende song.

avatar van Snakebite
LucM schreef:

Eerlijk gezegd vind ik dat na deze periode nog veel goeie albums en individuele nummers geschreven en geproduced zijn geweest.
Al is adrenaline volgens mij nog altijd hun beste album (samen met het vorige uitgebrachte album oker)...

avatar van papsie
Clouseau heeft hier een meesterwerk afgeleverd dat je eigenlijk niet kunt vergelijken met hun vorige of latere albums. Zij verstaan de kunst om in ieder album een andere sfeer te schetsen. Of het aanslaat of niet hangt van je persoonlijke voorkeur af. Hier vindt ik " Nobelprijs " het beste nummer maar dit is ook één van de mooiste nummers van de groep ooit. Verder ook nog " Dat ze de mooiste is ", " Kom naar jou " en " Adrenaline " bij de betere op deze CD.

avatar van Omsk
Ik had er altijd half op gerekend dat Nobelprijs een bewerking is van een bestaand Frans of Engels nummer, zo niet dan is dat nummer toch wel een grote uitschieter in hun oeuvre.

Lost Highway
Het is wel degelijk een origineel Clouseau nummer. Ze hebben een aantal sterke nummers, maar zoals hierboven reeds geschreven werd dateren die allemaal van voor '96/97. De laatste tien jaar is het natuurlijk vooral bagger met singles als En Dans of Vanbinnen als absolute dieptepunten. In Vlaanderen ongezien populair en x-aantal uitverkochte sportpaleizen elk jaar. Ach nog altijd minder erg dan Natalia of Milk Inc, die evenveel succes hebben zonder één degelijke song in hun repertoire. Daar gaat ze van Clouseau zal ook wel in Nederland bekend zijn, dat is naar mijn mening wel hun sterkste nummer.

avatar van Madjack71
Dit album vind ik samen met Oker het mooiste -dat wat ik van ze ken dan- van Clouseau. De sfeer is rustig en relaxed, de muziek goed uitgewerkt en niet veel zwakke plekken. Alleen op het eind zakt het voor mijn gevoel een beetje in. Daarnaast ben ik niet altijd even onder de indruk van de zangkwaliteiten van Koen. Dat komt ook door zijn specifieke stemgeluid, dat mij niet altijd even kan bekoren.
Edoch, als geheel is het goed toeven bij dit Adrenaline, vooral de 1ste helft. Adrenaline/Nobelprijs en de "Titanic" sfeer van Alleen. Vandaag eens opgezet om mijn wederhelft te plezieren, tijdens het eten, waarbij mijn kleinste zei; ik vind deze ziek mooi.
Idd. deze ziek is best wel mooi.

avatar van Snakebite
Wat ik vreemd vind is dat dit een album is dat ook in mijn persoonlijke mening zeer hoog scoort, maar waar toch zo weinig nummers van gekend zijn.

Prachtige nummers als 'als jij het wil' en 'ik vind je wel heel lief' zijn nooit op een compilatie te vinden geweest... misschien werden ze niet genoeg gesmaakt door het grote publiek?

Laatste goeie worp van Clouseau. Een paar ijzersterke nummers (Nobelprijs, Je bent niets, dat ze de mooiste is) afgewisseld met nummers die je zeker geen plaatjesvullers kunt noemen.