La Muerte - Experiment in Terror (1990)

Belgiƫ
Label: [PIAS]

1. Experiment in Terror (3:00)
  2. Crazy Horses (2:45)
  3. San Quentin (4:22)
  4. On the Road Again (4:25)
  5. Marie-Jeanne (4:12)
  6. Blues for Findlay (5:56)
  7. Kung Fu Fighting (2:46)
  8. Oh Yeah! (3:35)
  9. Morning Dew (4:15)
  10. Summertime Blues (4:11)
avatar van frolunda
Cover album van de Walen van La Muerte dat zeker niet tot hun beste werk behoort maar desondanks best vermakelijk is.De band stond sowieso bekend om zijn goede covers (Wild thing,Lucifer sam) en daar komen er met Crazy horses,On the road again en Marie-Jeanne weer een aantal bij.Vooral dat laatste nummer (ik weet zo niet van wie het origineel is) is met de Franse fluisterzang erg mooi.Verder weer het bekende noise rock met blues invloeden sound waar deze Brusselaars zo om bekend stonden.Voor de geïnteresseerden zijn trouwens eerder The Surrealist Mystery of Every Soul By Sin Oppressed aan te raden want die zijn een stuk beter. Treden sinds vorig jaar weer op (aanstaande zaterdag op Roadburn in Tilburg) maar klinken tegenwoordig een stuk harder (met metal invloeden) en met een fantastische show.