Dolly Dots - Take Six (1982)

Label: WEA

1. Dance with Me (3:10)
  2. What Goes Up Must Come Down (3:13)
  3. 6.4.3.2.9. (4:04)
  4. All the Roses (3:42)
  5. Do You Wanna Wanna (3:48)
  6. Do Wah Diddy Diddy (3:10)
  7. Let's Try a Little Harder (3:19)
  8. I Want to Be with You (3:50)
  9. Take Each Others Hand (3:12)
  10. S.T.O.P. (3:18)
  11. Ring Ring (3:24)
avatar van Saldek
Niet-te-geloven.......Dolly Dots. Was een leuke tijd, eerlijk = eerlijk. Zelf zat ik met m'n muziek in een radicaal andere kant van muziek, maar zuslief vond de Dollies nogal leuk.....zucht. Maar toch.......snel ontdekte ik een aantal lichtpuntjes.....naast een hoop huppel-songs staan er beslist een paar aardige op. Er is er zelfs een die ik goed vind. Dat nummer heet 'All the Roses' Vergeet ik niet snel meer. Ik verwonderde me dat ik een nummer van deze bunch dames kon waarderen (wel erg mooie plaat overigens). Maar ach..., het was allemaal gewoon heel erg leuk. Als ik met me 70 jaar ooit achter de Geraniums zit, dan denk ik beslist met nostalgie terug naar de tijd met de Dolly Dots.

avatar van monique
jeugdsentiment

fredpit
jeugdtrauma

Pieter Paal
Ik heb indertijd de single 'All the roses' voor het hoesje gekocht. De single zelf heeft nog geen naald gezien.
Op mijn school deden meisjes begin jaren 80 in zwarte gympakjes dat nummer na en ze deden het zelfs nog beter dan het origineel.

avatar van Thunderball
Dit is de enige Lp van de DD die ik destijds gekocht heb. Ik kan me niet herinneren dat ik hem nog na de eerste keer verder gedraaid heb. Toch staan er wel een aantal aardige nr's op.

drie sterren.

avatar van kaztor
Thunderball schreef:

drie sterren.

Pieter Paal schreef:
De single zelf heeft nog geen naald gezien.

Echte stoere knapen hier!

avatar van Thunderball
Heeft niet zo zeer met stoer te maken, als wel met het feit dat -behalve de hits- verder dit soort van platen bestond uit niet te beluisteren LP-opvullers. Dan is het plezier er snel af.

avatar van Jumpjet
Geen idee hoe dit album in mijn platenbak terecht is gekomen (ik vermoed na een dagje vinylshoppen op de koninginnedag-vrijmarkt)
Maar ik kon de verleiding niet weerstaan om er toch eens naar te luisteren.
Inderdaad, jeugdsentiment. Het soort meisjes waar Pieter Paal het over heeft zie ik ook nog zo voor me.

Maar even los van de jeugdherinneringen; er staan een aantal prima popliedjes op deze plaat. All the roses, Do you wanna wanna bijvoorbeeld. Wat wel tegenvalt is de muzikale begeleiding. Waarschijnlijk op een zaterdagnamiddag ingespeeld door een paar studiomuzikanten die er niet veel zin in hadden. Het klinkt een beetje als een karaoke orkestband. Maar zo werkten de Dolly Dots natuurlijk ook hun meeste optredens af, als er al niet geplaybackt werd.

Ik roep niet op tot een brede herwaardering van de jaren '80 in het algemeen of van de Dolly Dots in het bijzonder. Maar ik vind wel dat de hitartiesten destijds met betere liedjes op pad werden gestuurd dan momenteel het geval is.

avatar van Dibbel
Dolly Dots - Take Six.
Ja, graag. Vooral toen. En liefst ook nog alle 6 tegelijk.
Helaas is Ria inmiddels overleden en zijn er nog 5, maar volgens Angela zullen er geen reunies of optredens meer komen.
De Dolly Dots waren vanaf 1979 t/m 1984 een goedlopende hitmachine, met lichtverteerbare disco/popmuziek.
Aanvankelijk gericht op tienermeisjes, maar omdat ze er zo appetijtelijk uitzagen, waren ook nogal veel vol testosteron zittende adolescenten hier ook stiekem nogal fan van.
Ik mocht (en mag?) mijzelf daar ook wel toe rekenen. Was weer eens wat anders dan Stranglers, Genesis en AC/DC.

Het is natuurlijk weinig aan de hand popmuziek met disco-invloeden en dikwijls percussie en blazers, die af en toe iets teveel schetteren.
Op Do Wah Diddy Diddy na is de hele LP van Richard DeBois en Peter van Asten, bekende namen in de jaren 80.
S.T.O.P., All The Roses, Do You Wanna Wanna en Do Wah Diddy Diddy waren de hits die dit album opleverde.
All The Roses vind ik net aan de verkeerde kant van klef, Do Wah Diddy Diddy had voor mij niet gehoeven, maar de andere 2 hits zijn OK, vooral S.T.O.P.
De andere nummers luisteren lekker weg, zonder te storen en zijn zowat inwisselbaar.
Toch geeft het een zomers gevoel. Gelukkig is het dat nu ook.
Vermeldenswaard is nog dat I Want To Be With You een Motown-ritme heeft en Take Each Others Hand een ballad is, waarin ook een man zingt, maar ik weet niet wie.
Bij alle andere nummers heb ik gaat wel gezet, dus ik ga voor dit plaatje jeugdsentiment lekker 2,5 ster geven.
Deze LP klinkt overigens qua geluid nog opvallend fris, hetgeen toch de verdienste van Van Asten en De Bois is.

Ik geloof dat de man in Take eachothers hand Peter van Asten zelf is. 95% zeker, zal de binnenhoes er eens op naslaan.