The Flaming Lips - Telepathic Surgery (1989)

Label: Restless

1. Drug Machine in Heaven (2:11)
  2. Right Now (3:57)
  3. Michael, Time to Wake Up (0:29)
  4. Chrome Plated Suicide (5:41)
  5. Hari-Krishna Stomp Wagon (Fuck Led Zeppelin) (3:45)
  6. Miracle on 42nd Street (2:48)
  7. Fryin' Up (2:40)
  8. Hell's Angels Cracker Factory (23:02)
  9. UFO Story (6:41)
  10. Redneck School of Technology (2:56)
  11. Shaved Gorilla (2:58)
  12. The Spontaneous Combustion of John (0:53)
  13. The Last Drop of Morning Dew (1:58)
  14. Begs and Achin (4:24)
avatar van Paalhaas
134 stemmen voor The soft bulletin, 130 voor Yoshimi en liefst 6 voor deze...

djeffibrelich
ik heb albums van the flaming lips die voor zaireeka dateren nog nooit in een platenzaak aangetroffen.

avatar van Paalhaas
djeffibrelich schreef:
zou ze zo blind willen kopen.

Klopt, die zouden best eens out of print kunnen zijn. Wel is er gelukkig een mooie box-set in de handel, Finally the Punk Rockers are taking Acid. Hierop staan de eerste 3 albums vrijwel volledig. Minpunt is dat hun (imo) beste nummer, het 23 minuten lange Hell's Angel's Cracker Factory er als edit van 3 minuten op staat om plaats te maken voor diverse demo's en outtakes...
Desondanks is het een erg fijne (3-cd) box-set die de vroege periode van deze band heel goed weergeeft. De heren waren toen ook flink onder de invloed van diverse geestverruimende middelen, geloof ik. Voor ca. 18 euro incl. te krijgen op Amazon marketplace.

djeffibrelich
dat is geen slechte prijs voor een boxset.
nu begrijp ik ook dat gehype over online bestellen.
daar moet ik maar eens een keer achterna gaan, zodra ik de laatste cd volledig heb ''geabsorbeerd''.

en we weten allemaal dat de combinatie muzikanten + geestverruimende middelen soms gelijk staat aan geweldige albums.

Dwangbuis
Verdomd interessante plaat. Niet altijd even consistent, maar wat wil je ook - 't zijn niet toevallig de Flaming Lips.

avatar van ChrisX
djeffibrelich schreef:
zou ze zo blind willen kopen.

Tja, winkels kunnen ook niet ALLES op voorraad hebben natuurlijk. Daarnaast, wie komt er nog in winkels als je goedkoop kunt inkopen bij Amazon Marketplace?

avatar van korenbloem
Hell's Angels Cracker factory