Incognito - 100 Degrees and Rising (1995)

Dance / Jazz
Label: Talkin' Loud

1. Where Did We Go Wrong (5:44)
  2. Good Love (5:47)
  3. One Hundred and Rising (5:58)
  4. Roots (Back to a Way of Life) (5:44)
  5. Everyday (4:52)
  6. Too Far Gone (2:37)
  7. After the Fall (3:31)
  8. Spellbound and Speechless (5:34)
  9. I Hear Your Name (6:55)
  10. Barumba (4:59)
  11. Millenium (6:18)
  12. Time Has Come (4:02)
  13. Jacob's Ladder (6:05)
Kingsnake
Clubmuziek meets fusion meets funk.

Dit zal vele fusion/jazz liefhebbers heel gelikt in de oren klinken.
En veel clubbers zullen bijv. de bas/percussie solo's in Jacob's Ladder too much vinden.

Maar ik vind dit in een woord; geweldig.

Veel strakke funky baslijntjes en beats, samen met disco-strijkorkestjes, latijnse percussie, souldiva's, allerlei blazers verpakt in songs die rangen van bossa nova tot disco, van house tot fusion.

Een groot feest, deze plaat.

G72
Eens met Kingsnake, mijns inziens de beste CD van Incognito (die ik pas vandaag aan mijn fysieke collectie heb kunnen toevoegen). Heb Everyday regelmatig in mijn auto opgehad om in het tempo met een glimlach op mijn gezicht veel te hard te gaan rijden. Ongecompliceerd volgens mij, maar erg lekker...

Ozric Spacefolk
Elk nummer op deze plaat is raak.

Deze is niet meer met Jocelyn Brown op zang, maar wel met Joy Malcolm en ene Pamela Anderson (allebei op de hoes te zien).

Jacob's Ladder is een geweldige fusion-instrumental met een hoofdrol voor bassist Randy Hope-Taylor.