Red Snapper - Making Bones (1998)

Electronic
Label: Warp

1. The Sleepless (4:46)
  2. Crease (6:21)
  3. Image of You (6:14)
  4. Bogeyman (5:01)
  5. The Tunnel (5:25)
  6. Like a Moving Truck (5:20)
  7. Spitalfields (7:01)
  8. Seeing Red (4:51)
  9. Suckerpunch (5:13)
  10. 4 Dead Monks (5:18)
  11. Quicktemper (5:00)
Electro_
Niet helemaal mijn ding, maar The Tunnel en Crease vind ik nog wel leuk. Dus vanwege die nummers 2,5*

avatar van LeRoi
OK plaat, helemaal mijn ding, Super Band (ook Live!).....allen jammer dat ze niet meer bestaan...

avatar van LeRoi
Las een (pos.) recensie in het NRC van afgelopen vrijdag: ze zijn weer bij elkaar....maakt me toch wel weer nieuwsgierig....zeker om ze live weer eens te gaan zien....

Er was een tijd dat ik regelmatig naar dit soort bandjes luisterde. Ik was toen duidelijk toe aan wat anders dan britpop, grunge, en weet ik het wat voor pop/rock.
En dan kom je al snel bij dit soort albums terecht omdat een blad als OOr er nog wel eens aandacht aan wilde schenken en volgens mij stond opener The Sleepless op zo'n promo-cd van hun.
Ik denk ook wel van die typische acts die het op de een of andere manier ook wel goed doen bij rockliefhebbers.
Toen vond ik het spannende muziek: nu valt het meer in de categorie 'wel aardig'.

aERodynamIC schreef:

....ben zeker ook een liefhebber van goeie rock....maar ook hiphop, jazz, avant garde, soul, funk, electro, dance,....to name a few....

Deze plaat vandaag 'foh reelh' op schijf ontvangen via Mail My Disk. En moet eerlijkheidshalve bekennen dat ie mij nog beter bevalt dan ie in mijn herinnering stond! Verhoog 'm dan ook direct van 3,5 naar 4......nee meteen door naar 4,5!

Sommige nummers zijn wat tijd gebonden: 'Image Of You' vind ik echt zo'n jaren '90 nummer waar je de sfeer van een Aloof of een Lamb meteen in terug hoort.

Voor het overige vind ik de plaat toch erg NU klinken: weinig ingeboet aan kracht. Ijzersterke composities met lekkere ritmes (wisselingen) en sterk instrumentale/electromix.

Kortom, gewoon een LEKKER album en toch wel 1 van mijn pareltjes als het gaat om (vernieuwende) bands uit tha '90's!

N.b.
Luister het vooral ook LOUD!..Live is deze band een echte aanrader!

Berichten verplaatst naar Red Snapper