King King - Reaching for the Light (2015)

Blues / Rock
Label: Manhaton

1. Hurricane (3:09)
  2. You Stopped the Rain (4:11)
  3. Waking Up (5:37)
  4. Rush Hour (5:17)
  5. Crazy (4:34)
  6. Lay with Me (4:15)
  7. Just a Little Lie (4:16)
  8. Take a Look (6:18)
  9. Stranger to Love (6:18)
avatar van vielip
Ik hoorde net het nummer Rush hour voorbij komen. Fenomenaal!!! Wat een geweldig nummer zeg! Als het hele album van dat niveau is dan hebben we er een topper bij

avatar van Hendrik68
Ik weet niet of je hem inmiddels verder hebt beluisterd Vielip, maar het album is in mijn ogen inderdaad van het niveau Rush. Voor jou werkt dit album beter dan voor mij denk ik. Het is namelijk pure jaren 80 AOR rock. Ik moet constant denken aan bands als Whitesnake, Night Ranger, dat werk en dan een beetje de rustige kant van die bands. Voor eerdere albums kreeg King King diverse awards voor beste bluesalbum in Groot-Brittannie . Nou vraag ik me werkelijk af hoe blues die albums waren, want op dit album is werkelijk geen noot blues te horen. Op zich niet erg, maar dit heb ik in de jaren 80 al genoeg en vooral veel beter gehoord. Ik ga de band waarschijnlijk zien in oktober als ik probeer een hotelletje op Texel te boeken tijdens het Texel Blues Festival, waar deze band ook komt. Ik kende ze nog niet, vandaar deze eerste check.

avatar van vielip
Heb het hele album intussen meerdere malen gehoord. Ik vind het inderdaad prima. Niet fenomenaal of iets in die bewoordingen maar gewoon 'lekker'. Andere (oudere) albums van ze ken ik niet. Maar ik kan me voorstellen dat dit live prima uit de verf komt. Ik hoor de jaren 80 invloeden trouwens niet zo eerlijk gezegd. Wellicht alleen in de refreinen. Muzikaal echter niet echt. Dan kan het uit bijna elk decennia komen.

avatar van Hendrik68
Ja live schijnen ze erg goed te zijn. Dat geloof ik graag. Ik heb de voorgangers vanavond ook even beluisterd. Hun debuut is een stuk meer blues georiënteerd en voor mij ook verreweg de beste. Voor een hardrockfan ook nog altijd goed te doen trouwens. Op Standing in the shadows zijn alleen op het eerste gedeelte nog wat bluesy klanken te horen, maar al niet heel veel meer. En op dit album is vrijwel elke neiging tot blues in de kiem gesmoord. Nogmaals, dat is niet erg, maar wat je er voor terugkrijgt is wel erg cliche.

avatar van lynyrd
Ik denk dat dit beter live tot zijn recht komt ben benieuwd in Tegelen.