Do - Uncovered (2015)

Alternatieve titel: Studio Sessions

Label: CTM (I)

1. Blame It on Love (3:18)
  2. Not Our Day to die (3:34)
  3. Nobody but Me (4:10)
  4. Voorbij / Zeg Me Dat 't Niet Zo Is / Engel Zonder Vleugels (5:43)
  5. Liefde van Later (4:18)
  6. Comin' Home (Now You've Changed) (3:32)
  7. Purple Skylines (4:10)
  8. Now That I've Found You (3:47)
  9. Can't Stand Losing You (4:07)
  10. Can't Hide Love / Little Ghetto Boy / Off the Wall (8:42)
avatar van StefanK
Fijn nieuw album van zangeres Do, die zich de laatste jaren voornamelijk bezig hield met alles behalve datgene waarin ze het beste in is. "Uncovered - Studio Sessions" onstond tijdens de voorbereiding van haar huidige theatertour "Uncovered" en kent een mix van nieuw geschreven liedjes + wat covers. Met name het nieuwe materiaal krijgt met 7 stukken de kans om op dit album flink te blinken.

Tracks als "Blame It On Love", "Not Our Day To Die", "Nobody But Me" en "Purple Skylines" zijn stuk voor stuk met Do en de mannen van haar band op een fijne manier ingespeeld, precies op de manier zoals dat in de intieme theaterzalen ook zou klinken.

Voor de afwisseling waagt de zangeres zich aan een handvol Nederpop klassiekers zoals "Liefde van Later" van Herman van Veen, "Voorbij" van Marco Borsato, "Zeg Me Dat Het Niet Zo Is" van Frank Boeijen en "Engel Zonder Vleugels" van Glennis Grace. Daarnaast weerklinkt ook Michael Jackson's "Off The Wall" in een fijne Engelstalige medley van classics. Al met al een prettig album dat zonder teveel poeha op de markt werd gelanceerd. Lieve Do: laat die presentatieklussen maar zitten en leg de focus voortaan maar weer op dit soort fijne platen!

avatar van Boermetkiespijn
StefanK schreef:
(...) + wat covers.

Grappig om je album dan "Uncovered" te noemen.