Everclear - Black Is the New Black (2015)

Label: The End

1. Sugar Noise (3:12)
  2. The Man Who Broke His Own Heart (3:23)
  3. American Monster (3:15)
  4. Complacent (3:29)
  5. You (4:56)
  6. This Is Your Death Song (2:28)
  7. Simple and Plain (3:25)
  8. Anything Is Better Than This (3:09)
  9. Van Gogh Sun (4:27)
  10. Pretty Bomb (3:03)
  11. Safe (5:32)

avatar van panjoe
Off-topic berichten verwijderd.

Eindelijk weer een échte rockplaat! Er staan een paar mogelijke singles op, zoals 't catchy 'Simple and Plain', maar het is vooral een ijzersterk album. Everclear had voorheen wel eens de neiging om onvervalste zeiknummers op een album te flikkeren, maar ditmaal is het van 't begin tot 't heerlijk stevig.

Persoonlijke uitschieters:

- Complacent
- Pretty Bomb
- Safe

avatar van JVT
JVT
Everclear ken ik nog uit mn jeugdjaren, maar ik heb er jaren niets meer van gehoord. Deze ga ik toch maar eens proberen, de reviews over dit album zijn uitstekend!

Misschien net iets té hard voor de Nederlandse radio. Wat denken jullie?

Everclear - Simple And Plain [Official Audio] - YouTube

avatar van Eddie
Heerlijke plaat, ik was Everclear wegens gebrek aan sterk materiaal uit het oog verloren. Dit is mijn eerste kennismaking sins het sterke 'Slowmotion Daydream' de platen daarna heb ik wel eens beluisterd maar konden mij niet echt boeien.
Dit is echter andere koek, het klinkt mij vooral als een opvolger op het prachtige sparkle and fade, heerlijke rock songs, zonder veel poespas.