Eloy - The Tides Return Forever (1994)

Duitsland
Label: SPV

1. The Day of Crimson Skies (5:02)
  2. Fatal Illusions (9:21)
  3. Childhood Memories (6:21)

met Dirk Michaelis

4. Generations of Innocence (6:10)
  5. The Tides Return Forever (6:39)

met Steve Mann, Ralf Vornberger en Jocelyn B. Smith

6. The Last in Line (4:01)
  7. Company of Angels (9:44)

met Miriam Stockley

avatar van Rinus
Fantastisch mooi album in de nadagen van Eloy. Veel beter uitgebalanceerd als de twee voorgaande albums en meer terug naar de oudere Eloysound, maar dan in een moderner jasje gestoken. uister maar eens naar het titelstuk, of "The last in line" of "Company of angels" Uitstekende productie en daardoor een geweldige geluidskwaliteit. 4,5 sterren van mij.

avatar van vigil
een aardig album maar zeker niet de beste. Het gaat soms behoorlijk over de top maar een kleine voldoende krijgt deze plaat wel van mij.

Ozric Spacefolk
Deze is nu in remastered versie opnieuw verschenen. De cd was blijkbaar moeilijk te verkrijgen, dus heeft Bornemann deze weer uitgebracht. Ik ben benieuwd naar het geluid.

avatar van Red Rooster
23 januari 2013 (eindelijk) live te zien in het Gloria theater in Keulen.

avatar van notsub
Dit album luistert zonder meer lekker weg. De meeste nummers hebben een leuke drive en positieve vibe. Toch slaat nergens de vlam in de pan om tot een echte goede CD te komen.