Fish - Return to Childhood (2006)

Label: Snapper

1. Big Wedge (6:26)
  2. Moving Targets (7:16)
  3. Brother 52 (5:00)
  4. Goldfish and Clowns (6:49)
  5. Raingods Dancing (4:46)
  6. Wake Up Call (Make It Happen) (3:19)
  7. Innocent Party (5:08)
  8. Long Cold Day (6:27)
  9. Credo (8:03)
  10. Pseudo Silk Kimono (2:39)
  11. Kayleigh (4:04)
  12. Lavender (2:58)
  13. Bitter Suite (8:29)
  14. Heart of Lothian (5:27)
  15. Waterhole (Expresso Bongo) (1:59)
  16. Lords of the Backstage (1:52)
  17. Blind Curve (13:04)
  18. Childhoods End? (4:34)
  19. White Feather (4:46)
  20. Incommunicado (5:11)
  21. Market Square Heroes (6:56)
  22. Fugazi (9:42)
avatar van Darkzone
Ook weer zo'n schitterend verpakte dubbel-cd van de meest recente tour van Fish. Ik heb zijn Return To Childhood-optreden in Nighttown, Rotterdam gezien een paar maanden geleden, en die show was super!!!
Jammer dat ze op deze live-cd het contact van Fish met het publiek eruit gelaten hebben en dat La Gazza Ladra er ook niet op staat, wat bij de live-cd van Marillion nog wel het geval was. Maar dat zal wel met de rechten te maken hebben gehad. Gelukkig was het 10-minuten durende stuk van Rossini wel te horen in de pauze van de show, vlak voor Misplaced Childhood integraal werd uitgevoerd.

CD 2 ( vanaf Pseudo Silk Kimono ) is zoals de meeste wel weten een live opname van Misplaced Childhood van Marillion, ik ging met goeie hoop naar het concert in Lucky ( Rijssen ) en Fish heeft het daar helemaal waargemaakt! Hij gaf de nummers een eigen draai en toch bleef het magnifieke van het album goed tot zijn recht komen! ik kwam em tegen in de platenwinkel en heb de cd zonder aarzelen gekocht!

avatar van ThaProphet15
Ik was ook bij het concert van Fish in Rijssen. En nu nog (2008) een van de beste shows die ik heb gezien. Misschien ook wel dat ik na het concert met meneer Fish heb gesproken en het echt een toffe peer is. Leuke herinnering.

Kingsnake
Subliem gespeelde integrale versie van Misplaced Childhood.

Steven Rothery's partijen worden hier gespeeld door 2 gitaristen die er een veel groter rock-zwaai aan geven.

20 naar dato staat deze muziek nog als een huis en Fish' doorleefde stem geeft het geheel een wat gevoeliger touch.
Zeer fijn.

Ceedee 1 zijn nummers uit zn solocarriere, waarvan de songs natuurlijk ook heerlijk zijn, zij het minder symfonisch.

avatar van Bravejester
Mooie cd van een prachtig concert waar ik gelukkig bij ben geweest!

Echt een genot om Fish het album Misplaced Childhood te zien uitbeelden ( en zingen )

Ozric Spacefolk
Wie speelt de gitaarsolo in Blind Curve na 'all those twinkling lies..."?

Frank Usher?

Ozric Spacefolk
Volgens de informatie op discogs (http://www.discogs.com/Fish-Return-To-Childhood/release/1304255), worden alle leads door Frank Usher gespeeld.

Wat een gitarist! Kippenvel....

avatar van FrodoK
Wat een goeie plaat is dit, zeg! Heb me nooit echt in Marillion en Fish verdiept, maar dit smaakt wel naar meer!

avatar van Mssr Renard
Kan niet anders dan hier en nu bekennen dat dit de beste Fish-liveplaat is.

Een wat minder bekende line up: Fish, Frank Usher (gitaar), Tony Turrell (toetsen), Steve Vantsis (basgitaar), Andy Trill (gitaar), drums (John Tonks), Deborah French (zang).

Usher, Vanstis en Turrell kennen we natuurlijk wel, maar Trill en Tonks zijn mij echt onbekend.

Mssr Renard schreef:
Kan niet anders dan hier en nu bekennen dat dit de beste Fish-liveplaat is.

Hiermee ben ik het van harte eens. Misplaced Childhood is een dijk van een album dat natuurlijk ook onderdeel vormt van het mooie The Thieving Magpie (waarop Fish nog de zanger van Marillion was) maar ik vind deze meer recente Fish uitvoering nog net wat extra's hebben, het is wat pittiger, doorleefder en minder gepolijst wat goed bij het onderwerp past. De DVD versie is ook zeer de moeite waard.
Het doet me weer terugdenken aan Recital Of The Script toen Fish bij Marillion ook lekker bezig was, ook zo'n ongepolijste live uitvoering met heel veel zeggingskracht.