Faun Fables - The Transit Rider (2006)

Folk / Rock
Label: Drag City

1. Birth (2:10)
  2. Transit Theme (4:47)
  3. House Carpenter (5:05)
  4. In Speed (3:52)
  5. Taki Pejzaz (8:13)
  6. Roadkill (4:32)
  7. Earth's Kiss (5:05)
  8. Fire & Castration (4:52)
  9. The Questioning (2:01)
  10. I No Longer Wish To (1:14)
  11. The Corwith Brothers (3:19)
  12. Dream on a Train (6:51)
  13. I'd Like to Be (4:11)
avatar van Twilight
Folk met wat vreemde sfeertjes en composities. Wel heel erg leuk om naar te luisteren. Mooie zang van McCarthy. Mooie gitaarstukken ook, daar kan ik van genieten.
Ook is de invloed van Frykdahl duidelijk te horen, dat voegt wel iets toe vind ik.
Mooi album! 4*

avatar van grovonion
Ik vind de folk hier soms ver zoeken. Sommige nummers doen me meer aan carbaret denken. Al bij al een verzameling van hier en daar een pareltje tussen de overgrote hoop brokken rotzooi. Als die zanger eens zijn kop zou kunnen houden was het al stukken beter, denk ik, nee WEET ik zeker. Nu is het maar: 2*

avatar van Twilight
Ik vind het nu eigenlijk een stuk leuker dan destijds, in... 2007? (Damn, kende ik dit toen al?) Ik heb het min of meer herontdekt. Ik vind het een stuk beter nu! Die zanger hoeft van mij ook zeker niet zijn kop te houden, want het is Nils Frykdahl (Sleepytime Gorilla Museum, Idiot Flesh) en Nils Frykdahl is geweldig. Ben nu ook de andere albums wat aan het verkennen en die klinken ook zeker niet slecht.
Een unieke band met interessante en mooie experimenten.

Een vreemd intrigerend album. Het is een soort freak folk, dat zo' n 10 jaar geleden weer wat terugkwam. Als je op internet de reviews leest, wordt er divers op gereageerd. Sommigen worden er moe van, iedere seconde lijkt wel volgepropt met geluiden en instrumenten en vreemde wendingen. Het is inderdaad geen album om zomaar op de achtergrond te beluisteren. Een moderne variant van Incredible String Band en past meer in het rijtje Sharron Kraus, en nog meer Fursaxa. Vervreemdende folk en howel het nu bijna alweer achterhaald lijkt (de hele new-folk beweging) is er toch heel wat te genieten. Dit is het enige album dat ik heb van deze groep en kan dus moeilijk vergelijken meander werk. Maar op zich maakt het mij wel nieuwsgierig naar ander werk. En ook al is dit genre over het hoogtepunt, muziek blijft muziek, soms tijdloos.
Ik waardeer het met een 4.