Skip&Die - Cosmic Serpents (2015)

Electronic / Wereld
Label: Crammed

1. Isla Psicotrópica (1:57)
  2. Cosmic Serpents (3:33)
  3. Maloya Magic (4:27)

met Lindigo

4. Perpetual War (4:34)
  5. Wake Up (Interlude) (0:32)
  6. Space Girls (5:58)
  7. El Apocalipsis (Interlude) (1:33)
  8. Mami Wata (5:23)
  9. Nine Dimensions (3:25)
  10. Mañana (4:05)

met Chancha Vía Circuito

11. Sunshine Rebellion Gang (4:45)

met Islam Chipsy

12. Burning Bridges (2:58)
  13. Youth with a Skull (7:19)
avatar van E-Clect-Eddy
Skip&Die lonken al jaren om mijn aandacht en tot nu toe konden ze me maar gedeeltelijk amuseren maar het nieuwe album is na My Baby's Shamanaid het tweede album van Hollands bodem uitgebracht in 2015 die me zeer bevalt.

De mix van indie pop rock dans vermengd met Afrikaanse en Latijns-Amerikaanse invloeden spreekt me zeer aan. Naast het Engels worden gedeeltes gezongen in Frans, Spaans en een Afrikaanse taal. Ergens doet het denken aan Manu Chao maar dan iets minder militant maar nog wel sociaal bewogen. De band waar ik dit album het meest mee associeer is Basement Jaxx.

De video voor Cosmis Serpents is aardig maar niet geweldig. Zelf zijn de afsluiters Burning Bridges en Youth With A Skull mijn favorieten gevolgd door Perpetual War (dat me aan The Clash doet denken) en Cosmic Serpents.