Tröckener Kecks - Schliessbaum (1981)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Het Meisje van de Donutshop (2:04)
  2. De Gifbeker (1:54)
  3. Mokerslagen (2:22)
  4. Trottoirterreur (2:02)
  5. Samen Met José (1) (1:28)
  6. Film (1:28)
  7. (Zij Was een) Slagboom (1:43)
  8. Bouquet (2:12)
  9. Geinlijn (1:10)
  10. Zeeuws Meisje (1:16)
  11. 22:22 (1:32)
  12. Samen Met José (2) (1:28)
  13. Lidmaatschap (1:09)
  14. Ik Slik Die Zever Niet (1:26)
  15. Femme Fatale (2:15)
avatar van freakey
NEDERPUNK!!! een klassieker....

avatar van Lonesome Crow
Altijd leuk, obscuur beginwerk van wat later een bekende band zou worden.
Vrijwel geen hond die dit kent, maar eenmaal uitgegeven in een oplage van 500 exemplaren en niet te vergelijken met het latere Tröckener Kecks werk.

Op zang Edward van Tilburg en gitaar Piet van Dijk (zijn niet meer op latere albums te horen).
De ritmesectie maakte later wel het succes mee nml bassist Theo Vogelaars en drummer Leo Kenter evenals de latere zanger Rick de Leeuw die hier alleen als gitarist te horen is.

Op de drums na die behoorlijk ritmevast is rammelt het aan alle kanten, bijna de helft van de songs bevatten aardige ideeen en gezocht word naar melodie en herkenbaarheid ook komt dat er nog niet helemaal uit.
Door de ondermaatse productie en meestal up-tempo songs word dit vooral als een punk plaat gezien maar daar zou je "Schliessbaum" tekort mee doen.
De teksten zijn ronduit bizar en absurdistisch te noemen, gezongen wordt over o.a Zeeuws meisje, digitale wekkers en de bouquet-reeks.
Ook zelfmoorden, verliefdheid en een slagboom passeren de revue in de teksten die vooral door Leo Kenter en gasttekstschrijver Jaap Meurs worden geschreven.

Uitblinkers zijn "Het Meisje van de Donutshop", "Samen Met José (1)" en "(Zij Was een) Slagboom" die je als echte afgeronde nummers kan zien.
Redelijke probeersels zijn nog "Mokerslagen", "Film" "Zeeuws Meisje" en "Femme Fatale".
De rest is eigenlijk gewoon slecht waaronder de 2 echt snelle punknummers "Lidmaatschap" en "Ik Slik Die Zever Niet".

Grappig debuut ook al geef ik er niet meer als 2,5 ster voor.