Andy Pratt - Do You Remember Me? (2015)

Label: Continental Song City

1. This Is Love (4:14)
  2. Bereft (3:22)
  3. Everything Is Gone (3:10)
  4. Chasing Shadows (4:33)
  5. The Snake Charmer (5:27)
  6. Gonna Love You Till the Day I Die (2:59)
  7. Avenging Annie (5:00)
  8. Home of the Brave (4:28)
  9. Walking in the Air (3:39)
  10. No Yer Not (3:49)
  11. How Are You? (3:45)
  12. The Sun Is My Desire (3:42)
  13. Do You Remember Me? (2:51)
  14. Slippery Slope (4:37)
  15. Dog Days and Crazy People (4:49)
Aan het aantal stemmen en reacties is het enige antwoord op de vraag (titel van de plaat) : NEE. Heel weinig die Andy Pratt nog herinneren. En eigenlijk niet zo vreemd. Andy Pratt leek een geweldige carrIere tegemoet te gaan in de jaren 70. Maakte een paar prachtige platen, had zowaar een hit (Avenging Annie door Roger Daltrey), maar het grote succes bleef uit. Bekend bij een selecte groep liefhebbers. In de jaren 80 bekeerde Pratt zich tot het christendom en woonde een tijd in Nederland. Uit die tijd heb ik hem leren kennen. Andy bleef platen uitbrengen, lang niet altijd even goed, zeker de christelijke niet. De meesten zijn ook niet op Music Meter te vinden. Er zittten echt een paar darken van platen bij. Heb hem toen ok wel eens live gezien, maar dat was zeker niet altijd een succes. De christelijke fans hadden ook moeite om deze toch wat bizarre artiest te plaatsen.
Andy Pratt is bekend door zijn falsetstem en zijn bijzonder verleidelijke liedjes. Andy Pratt is intussen weer naar Amerika gegaan en heeft daar heel wat nummers opgenomen met producer Fernardo Perdomo, wel goed voor een kwartet platen. Het Nederlandse label Continental heeft daar een bewuste keuze uitgemaakt en die keuze is te vinden op dit album. 14 nieuwe nummers en een nieuwe versie van de enige hit van Pratt 'Avengine Annie. Andy Pratt laat op dit album zijn oude klasse weer horen, wat een mooie nummers zijn dit. Andy Pratt speelt veel instrumenten zelf en krijgt zo nu en dan maar eens hulp van de producer of mede muzikant. 'Bereft' is een prachtig nummer ook qua tekst, 'Gonna Love You Till the Day I Die" blijft keurig aan de goed kant van de sentimentaliteit. En zo staan er nog meer prachtige nummers op, maar ook de muzikale begeleiding is geheel passend. Sober, maar o zo uitgekiend. De falsetstem wordt wat minder naar voren gebarcht, eigenlijk vooral bij de hit 'Avenging Annie'. Dat nummer had er eigenlijk helemaal niet bij gehoeven, zo goed zijn de andere nummers.
Tja...'Do you remember me?' , ik wel en ben erg blij met dit album, dat eigenlijk een prima vervolg is op de uitstekende albums in de jaren 70 en begin 80. Maar ik ben bang dat velen Andy zijn vergeten of afgeschreven. Het laatste helemaal te begrijpen, maar met dit album bewijst hij dat dit onterecht is.
Ieder die de eerste albums goed vond, direct dit album beluisteren. Na bijna 5 jaar 2 stemmen, dat kan toch niet.