Mathias Eick - Midwest (2015)

Noorwegen

7. Fargo (6:18)
  8. November (5:02)
avatar van Mssr Renard
Ken je deze al, Broem?

Is echt waanzinnig mooi. In dezelfde lijn als Ravensburg.

avatar van Broem
Mssr Renard schreef:
Ken je deze al, Broem?

Is echt waanzinnig mooi. In dezelfde lijn als Ravensburg.

Heb z’n albums aangevinkt in Tidal. Zal er meteen eens werk van maken. Al die releases Tijd is ‘n dingetje. Thnx

avatar van Mssr Renard
Kan niet anders dan deze prachtige plaat de volle score geven. Hij draait minstens een keer per week zijn rondes op de platenspeler.

Opgenomen in de Rainbow Studio in Oslo, zijn deze songs gebaseerd op een trip door de VS die Mathias maakte.

Naast Mathias op trompet, spelen hier op mee: Gjermund Larsen (viool), Jon Balke (piano), Mats Eilertsen (contrabas) en Helge Norbakken (drums).

Veel van de songs kenmerken zich door het samenvloeien van de trompet, viool, contrabas en piano, terwijl de drums de boel aan elkaar lijmt. Het zijn dus meer vier solisten die over elkaar heen buitelen, zonder elkaar in de weg te zitten.

Zo moet een band klinken, echt heerlijk.