The Feeling - Twelve Stops and Home (2006)

Label: Island

1. I Want You Now (3:47)
  2. Never Be Lonely (3:31)
  3. Fill My Little World (4:07)
  4. Kettles On (4:07)
  5. Sewn (5:55)
  6. Anyone (4:10)
  7. Strange (4:21)
  8. Love It When You Call (3:34)
  9. Rosé (4:16)
  10. Same Old Stuff (5:10)
  11. Helicopter (3:18)
  12. Blue Piccadilly / Miss You (9:55)
rodneyVL
Erg leuk (en bij vlagen zelfs mooi) album met van die poppy feelgood melodietjes die ik zeker niet te makkelijk of 'normaal' vind. Ik denk dat de mensen van The Feeling echt wel een stuk beter liedjes kunnen schrijven dan het gros van de nieuwe 'myspace' generatie. "Sewn" en "Fill my little world" zijn daar wat mij betreft duidelijke voorbeelden van.

avatar van Johanv4434
Tof plaatje: niet vernieuwend of zo, maar gewoon leuke popmuziek. Fill my little world en Sewn zijn mijn favorieten.

Op zich een leuke cd met lekkere popliedjes, maar op de 1 of andere manier zet ik hem toch niet zo vaak op. Misschien omdat het inderdaad niet zo vernieuwend is. Toch zeker geen straf om naar te luisteren. Rose en Blue Piccadily vind ik erg mooie liedjes.

avatar van sander.h
Lekker zonnige, ongecompliceerde maar stiekem toch zeer goed in elkaar zittende en uitstekend gespeelde nummers. Hier en daar misschien een iets te simpel refreintje maar dat wordt gecompenseerd door enkele kippenvel-momentjes, zoals bijvoorbeeld het tweede couplet van Rose of het einde van Strange.
Mooie produktie trouwens.

avatar van ChrisX
Jeetje, wat is dit een echt feelgood album zeg dat ook nog eens gezegend is met een heerlijk sprankelende productie die bij beluistering op koptelefoon best veel details in zich heeft zoals bijvoorbeeld dat hele hoge pianopingeltje in Love It When You Call. Kan me zo voorstellen dat de zanger bij de pianist staat en mee zit te rammelen

Same Old Stuff is zo'n heerlijke Beatles pastiche zoals die zo af en toe blijven opduiken en er bij mij altijd wel in gaan.

Als Beatlesfan en zeker McCartneyliefhebber kun je eigenlijk niet om dit album heen. Het is een lekker luchtig album met heerlije frisse nummers erop. Melodieus en instumentaal van grote klasse. De heren, Feeling, moéten haast wel veel naar The Beatles geluisterd, als je dit album beluisterd.
Van dit album straalt een zomerse, vrolijke sfeer uit. Bovendien gaat hij, mij in ieder geval, niet vervelen. Toen ik Never Be Lonely op de belgische radio hoorde wilde ik 'm gelijk gaan kopen. Bleek dat hij ergens onder in mijn verzameling al te liggen. Prima dus!!!!
Verder uitschieters: Sewn, Rosé en Blue Piccadilly. Ach gewoon een steengoed album. Voor de niet-kenners, toch maar eens luisteren. Je zult er van versteld staan.
Helaas is hun opvolger een heel stuk minder. Die had ik dus ook al, maar die kan niet tippen aan deze.

avatar van adri1982
Goed luisteralbum, 'Strange' is het beste nummer.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Op 29 juni verschijnt er een deluxe edition met twee bonus discs en een documentaire:
1. FILL MY LITTLE FANFARE
2. FUNNY CIGARETTE
3. STILL YOU WANT MORE (ORIGINAL DEMO)
4. ALL YOU NEED TO DO
5. MODERN CLASSIC
6. WHEN I RETURN
7. NOT BE TURNED
8. BULLSHIT FUCKS THE WORLD
9. SUN IS SHINING
10. THIS TIME (ORIGINAL DEMO)
11. ROSE (UNPLUGGED AT ABBEY ROAD)
12. THE CHILD
13. SPARE ME (ORIGINAL DEMO)
14. JOIN WITH US (ORIGINAL DEMO)
15. ONE THING THAT I WANT

1. THIS TIME (ORCHESTRAL VERSION)
2. I WANT YOU NOW (DEMO)
3. FILL MY LITTLE WORLD (DEMO)
4. KETTLE'S ON (DEMO)
5. SEWN (DEMO)
6. ANYONE (DEMO)
7. STRANGE (DEMO)
8. LOVE IT WHEN YOU CALL (DEMO)
9. SAME OLD STUFF (DEMO)
10. HELICOPTER (DEMO)
11. SEWN (DAN'S ORIGINAL VERSION)
12. ALL YOU NEED TO DO (DAN'S ORIGINAL VERSION)
13. MAKE ME PAY (DAN'S ORIGINAL VERSION)
14. UNFINISHED BACKGROUND (DEMO)
15. DON'T GIVE UP (ACOUSTIC VERSION)
16. VIDEO KILLED HE RADIO STAR (LIVE IN 2006)
17. LOVE IT WHEN YOU CALL (CHORALE)
18. LOVE IT WHEN YOU CALL (LO - FI)

avatar van Pinsnider
Mag ik hier even schaamteloos reclame maken voor de hierboven genoemde heruitgave? Iets specifieker; de plaatversie! Zelden zo'n verbetering gehoord ten opzichte van het origineel. De plaat knalt uit de speakers. En het WAS al zo'n feest. Nu dan toch maar het laatste halfje bij de score op gedaan. Zeker met dit zonnetje en in deze afgestofte versie is het puur genieten geblazen met een grote glimlach op het gezicht!!