Aart Staartjes, Wieteke van Dort & Joost Prinsen - Stratemakeropzeeshow 2 (1974)

Alternatieve titel: Nieuwe Liedjes Uit de Gelijknamige VARA TV-serie

Label: Philips

1. De Stratemakeropzeeshow Tune (0:39)
  2. Woordje van de Straat 1 (1:16)
  3. Rijk en Beroemd (3:28)
  4. Erik Engerd (1:22)
  5. Naar Frankrijk (2:04)
  6. Griep (1:21)
  7. Kat Kat Kolere Kat (2:40)
  8. Erik Engerd voor de Rechter (1:01)
  9. Liedje voor Michiel (2:13)
  10. Nooit Waar de Kinderen bij Zijn (1:53)
  11. Woordje van de Straat 2 (0:53)
  12. Hondedrollen (3:14)
  13. De Misstap van Erik (1:16)
  14. De Kakkietrap (2:05)
  15. Erik Engerd en de Straat (0:28)
  16. Daar Zaten Zeven Kikkertjes (0:14)
  17. De Eenzame Kojboj (2:24)
  18. Ruzie (2:17)
  19. Klein Gebrek (1:23)
  20. Groeten Overzee (0:33)
  21. We Vlogen met een Zucht (0:25)
  22. Later (1:27)
  23. Buurmeisje (1:50)
  24. Voetbalverdriet (2:25)
  25. Het Geheim van Erik (1:50)
  26. Over de Dood (2:04)
  27. Lach Je Krom (1:53)
  28. De Stratemakeropzeeshow Tune (0:39)
Fedde
Meer moeilijke liedjes over echte dingen van het leven. Beter dan de eerste plaat.

avatar van spinout
Hier mocht ik vroeger niet naar kijken. Zou ik er nu wel naar mogen luisteren? Ik waag me er maar niet aan.

avatar van Gerards Dream
Jammer dat je er vroeger niet naar mocht kijken. Het was een leuk programma waar voor die tijd best wel stoute dingen in gebeurden. De liedjes zaten goed door dacht in elkaar en bleven lekker in de kop hangen.

avatar van nlkink
Dit was idd een heel leuk programma. Mijn ouders lieten ons gelukkig altijd kijken en vonden de sketches en liedjes ook erg leuk.
Elke week een onderwerp. Soms behoorlijk serieus, maar de liedjes en sketches verluchtigden het geheel.

avatar van hrmnbstr
Weer een fantastisch album. Op dit album zijn opvallend minder teksten van Willem Wilmink te horen. Op het vorige album staan twee hits (Het poep- en pietmenuet en Je bent een liegbeest), maar op dit album staan een aantal minder sterke nummers, zoals Naar Frankrijk, Lach je krom en Klein gebrek. Het zijn geen slechte liedjes, maar ik denk dat ze op de plaat gewoon wat minder goed werken. Ook sommige sketches zullen op de televisie beter werken. Er staan echter ook sketches op de plaat die speciaal voor de plaat gemaakt zijn, zoals De Misstap van Erik, waarin Erik Engerd in het gaatje van de LP valt. "O, kinderen. Wat verschrikkelijk! Erik is in het gaatje van de elpee gevallen. Hoe zal dit afkopen? Zal het hem lukken om heelhuids weer terug in de groeven te komen? Draai snel de plaat om en luister verder!" Echter wordt er verder niet meer over Eriks misstap gesproken.

Een erg leuke plaat, al is zijn voorganger zowel muzikaal als tekstueel toch wel beter.