Hef - 6.5 (2015)

5. Heel Diep (4:00)
  6. Ze Kan Kiezen (4:29)
  7. De Regel * (3:46)

met Adje

8. Wat Je Weet van Dat * (2:56)
  9. Wat Doe Je * (3:17)
avatar van Rhythm & Poetry
Matige ep van Hef die er steeds minder zin in lijkt te hebben. Dat heeft hij ook al menig maal aan in interview. Dan denk ik: stop er gewoon mee. Je wilde rijk worden met rappen, dat is een illusie in Nederland en nu klink je alleen nog maar heel verveeld. Het grote talent Raw Roets valt niet tot nauwelijks op en Feis gaat op in Hef zijn niveau. Tel daar ronduit inspiratieloze beats bij op en er blijft weinig leuks over. Op een enkel nummer na.

avatar van Bedorvenkebab
Dit zijn niet voor niets de afvallers van zijn aankomende album, Rob. Eerste drie tracks zijn naar mening keihard.

GCITY050
Hef is al sinds Papierwerk nogal eentonig qua inhoud. In tegenstelling tot Papierwerk komt hij hier wel met goeie beats aanzetten. Vannacht bevat een te duidelijke the XX sample, maar de rest van de beats zijn keihard!

avatar van Rhythm & Poetry
Bedorvenkebab schreef:

Ik neem aan dat zijn saaie en lusteloze sound ook gewoon op zijn album te horen is. Zoals ik eerder aangeef, hij zegt zelf steeds weinig zin meer te hebben in het hele rapgebeuren.

avatar van Bedorvenkebab
Izvinite. Ik hoor het verschil niet, Hef heeft altijd al een motto van fok rappen ik wil een miljoen gehad. Maar dat mag allemaal.

hef komt gewoon rustig dat is zijn flow stoner flow

lckay
Vies slecht.

avatar van Sjaakspeare
Belachelijk wisselvallige EP. Hef gaat moeiteloos van briljant naar waardeloos in luttele seconden. 'Vannacht', '5 Gram', 'De Regel' en 'Wat Weet Je van Dat' zijn fantastisch. Bezwerend, heerlijk melancholisch. 'Idee' is daarnaast verre van slecht. 'Voor de Paper', 'Heel Diep', 'Ze Kan Kiezen' en 'Wat Doe Je' vind ik daarentegen ronduit bagger.