The Rolling Stones - From the Vault: The Marquee Club (2015)

Alternatieve titel: Live in 1971

Label: Eagle

1. Live with Me (4:17)
  2. Dead Flowers (4:15)
  3. I Got the Blues (3:35)
  4. Let It Rock (2:32)
  5. Midnight Rambler (9:51)
  6. (I Can't Get No) Satisfaction (4:58)
  7. Bitch (4:11)
  8. Brown Sugar (4:15)
  9. I Got the Blues [Alternative Take 1] * (4:12)
  10. I Got the Blues [Alternative Take 2] * (3:52)
  11. Bitch [Alternative Take 1] * (4:24)
  12. Bitch [Alternative Take 2] * (4:18)
  13. Brown Sugar [Top of the Pops, 1971] * (3:46)
avatar van Thunderball
Ook nu weer geldt dat je voor de Japanse versie(s) moet gaan. Alleen dan krijg je er de complete Brussels Affair bij.

De allermooiste is die van de Ward Records site. Je krijgt dan in een prachtige box:

1 blu ray, een cd en twee LP's van de Marque club
en exclusief voor Japan ook nog twee cd's en drie LP's van The Brussels Affair.
Plus twee posters van de '73 tour.

Uiteraard heb ik deze al in bestelling staan.

avatar van IntoMusic
Gerard, is dit dezelfde opname als "The lost Marquee tapes" van 14 en 26 maart '71?
Thunderball schreef:

Wel een vreemde combi en snap de link tussen die twee concerten niet...

Anyway, ga deze eens op internet opzoeken. Wel een leuke opname en aanrader voor iedereen die deze nog niet kennen.

avatar van Thunderball
Het is de bekende opname van 26 maart van de Marquee en idd de bonus stuff is van 14 maart van de Roundhouse. Alleen dan uiteraard in veel betere kwaliteit dan we tot nu toe gewend zijn.

avatar van IntoMusic
Dan deze toch maar bestellen en de bootleg de deur uitgooien.

avatar van Thunderball
En wat vinden we er van?

Vandaag kreeg ik mijn vervangende disc opgestuurd, want blijkbaar was er wat mis gegaan met de Japanse dvd en blu ray's (bij beweging kwamen er strepen in beeld). Dus zojuist opnieuw bekeken en nu zonder ergernis.
Prachtige blu ray en cd van een ondergewaardeerd concert uit de Taylor tijd (wanneer je de commentaren op sommige internationale Stonesforums hoort tenminste).

Echt top dat ze dit nu officieel uit hebben gebracht: een negen!

Volgende keer wel graag iets wat we nog helemaal niet hebben... kan toch wel een keer...?

avatar van teus
Cd/Dvd combi aangeschaft,dacht eerst bootleg is eigenlijk ook voldoende goed
Maar kon deze natuurlijk toch weer niet laten liggen,met de angst dat ik later toch spijt krijg als dit collecteurs item later uit de handel raakt en bijna niet meer te krijgen is
En voor mij toch een musthave want ook deze is uit mijn favoStones periode met Taylor
Kwaliteit van beeld en geluid is hier ook boven verwachting mooi opgepoetst
Mooie hiervan is de mannen bezig te zien nu voor een besloten kleiner publiek,geeft toch een ander sfeertje
Ook mooi dat ze hier 4 tracks spelen van het nog niet uit gebrachte Sticky Fingers
Waarvan I Got The Blues Dead Flowers Bitch het meest interessant zijn
Let it Rock blijft lekker maar vind deze uit het Leeds concert beter uit de verf komen
Midnight Rambler ook hier mijn favo van dit concert
Ook grappig als bonus Brown Sugar bij Top Of The Pops waar ze niet al te vaak kwamen
Na de Britse tour en dit optreden ging het Stones gezelschap met aanhang verkassen naar France
Om de fiscus te ontduiken en Exile op te nemen
Opnieuw een hoogtepunt

zalwelnikszijn!
Mick Taylor speelt gezellig mee moet ik zeggen.