Final Fantasy - He Poos Clouds (2006)

Canada
Folk / Pop
Label: Tomlab

1. Arctic Circle (4:24)
  2. He Poos Clouds (3:32)
  3. This Lamb Sells Condos (4:40)
  4. If I Were a Carp (4:04)
  5. -> (0:57)
  6. I'm Afraid of Japan (3:57)
  7. Song Song Song (4:31)
  8. Many Lives -> 49 Mp (2:56)
  9. Do You Love? (3:03)
  10. The Pooka Sings (5:25)
Heeft dit album iets met de Final Fantasy games te maken?

Nee, helemaal niks.

Dit is toch van één van de leden van de Arcade Fire?

sxesven
"[Owen Pallett]co-wrote the string arrangements for the Arcade Fire's Funeral, and his work with the band inspired his song "This Is the Dream of Win and Regine"."

Heeft inderdaad de nodige banden met The Arcade Fire, maar is geen lid. Heb deze plaat overigens nog niet gehoord, maar de vorige vond ik erg goed te pruimen, dus hij staat op m'n te-luisteren-lijst.

avatar van Martin Visser
Prachtig intense plaat. Doet nog het meest aan Andrew Bird denken. Maar vergeleken met Final Fantasy is Bird pure pop. Oftewel: Final Fantasy staat zo dicht tegen klassiek aan, dat hier nauwelijks meer sprake is van een pop-album. Deze plaat heeft bij wel even tijd nodig gehad, maar nu beginnen die pareltjes toch echt te schitteren. Vooral Song song song en The pooka sings. Prachtig.

Martin Visser schreef:

Helemaal mee eens, al vind ik zijn vorige album toch stukken beter (weet niet precies waarom). Misschien wel voor That's When The Audience Died (kippenvel).

avatar van japieee
Nu de eindejaarslijstjes langzaam opduiken mis ik altijd nog een paar belangrijke albums die ik dan nog heel snel binnenhaal. Naast bijvoorbeeld 'Return To Cookie Mountain' van TV on The Radio, ben ik vandaag ook geintroduceerd met Final Fantasy. En niet zo'n klein beetje - ik vind het absoluut fantastisch tot nu toe. Mooie string arrangement, vooral 'He Poos Clouds', 'This Lamb Sells Condos' en 'Song Song Song' zijn hoogtepunten.

Ik geef 'm 4,0 nu - eens kijken of dat nog hoger kan worden.

avatar van Justinx
Wow, werkelijk waar fantastische muziek! Ik heb hier ooit wel eens van gehoord, maar toen sloeg het blijkbaar niet aan. Nu, echter, kan ik mijn oren niet geloven . Ik heb sowieso al een zwak voor violen geintregeerd in muziek, maar dit overtreft alles. Op dit moment alleen maar lovende woorden over Final Fantasy's He Poos Clouds. Geweldige muziek. Bekroon hem nu met 4,0 sterren, maar dat zal ongetwijfeld meer worden.

avatar van Reint
Ik heb dit ooit eens een keer beluisterd. Dat klonk toen nogal 'moeilijk'. Binnenkort eens wat meer luisteren.

handsome_devil
Hmm, laat ik maar eens wat zeggen over dit album dat mijn top10 is binnengeslopen. Zeer leuke, aparte muziek met een hoofdrol voor de viool. Zeer lieve muziek, die in schril contrast staat met de teksten, die redelijk depri zijn eigenlijk. Wel erg ltof geschreven teksten, met af en toe wat humor (This Lamb Sells Condos) en leuke vondsten (If I do it with an ice pick, will I come back as a jock? If i fast until starvation, will I be born again a christian? I hear that death by burning means returning as a girl, but only by seppuku will I retain my virtues ). Luistert heerlijk weg en luister ik de laatste tijd samen met de nieuwe CocoRosie bijna dagelijks.

avatar van Koenr
De teksten zijn af en toe inderdaad erg grappig.

And his massive genitals refuse to cooperate, no amount of therapy can hope to save his marriage.

Contentment? What contentment? I am bald and impotent

avatar van HiLL
Dit lijkt wel een toneelstuk/musical wat ik zit te beluisteren. Veel bombast en drama. En ik moet zeggen er zitten hele mooie stukken bij. Dat klassieke trekt mij wel aan, maar gaat me op den duur ook wat tegen staan. Ik wil namelijk 'het stuk' zien. (wat het aantal sterretjes hoger zou uit hebben doen vallen) Tekstueel zitten er inderdaad grappige dingen bij. Al met al is dit, denk ik, niet iets wat ik vaker op zal zetten. Maar de 'zusjes' ( )nevyn en handsome_devil zie ik het zo nu en dan beluisteren en toen werd ik wel nieuwsgierig.

Ik gok zo meteen op een kleine 3*

Ninja schreef:
Heeft dit album iets met de Final Fantasy games te maken?

hij heeft ook gedeeltelijk muziek gemaakt voor deze game, dus zeker. verder vindt hij het spel geweldig dus besloot hij zo zijn act te noemen.

avatar van Opschuiven
Ik vind This Lamb Sells Condos een van de mooiste nummers die ik afgelopen tijd heb gehoord. En dat zonder drum, bas en gitaar!

Larsch
Oh, zo mee eens! Beste nummer van de CD als je het mij vraagt. Wat een heerlijke plaat is dit, ik word er helemaal vrolijk van. 4,0* dus.

handsome_devil
En dat terwijl de teksten vaak verre van vrolijk zijn

Nog niet in verdiept.

handsome_devil
Oeh, de teksten zijn wel aan te raden, zijn wel erg mooi vind ik. Triest maar wel gecombineerd met wat humor.

Larsch
Heb vernomen dat her en der stukken teksten over games (Final Fantasy (verrassing)/ The Legend of Zelda) gaan. Nog een reden om me er in te verdiepen.

Many Lives -> 49 MP is trouwens ook schitterend.

modernvideo
dit album is zo erg ondergewaardeerd.

magisch magisch magisch.

Zelf heb ik jaren viool gespeeld en mijn waardering voor dit instrument is altijd erg groot geweest en zal dat ook altijd blijven.
Andrew Bird heb ik hoog zitten en Owen Pallett (Final Fantasy) gaat misschien nog wat stapjes verder hier en daar en laat het fluiten achterwege.
Ooit zag ik hem optreden als voorprogramma van Arcade Fire maar dat beviel me maar zo zo. Het duurde me te lang allemaal en ik was mijn aandacht snel al kwijt en dat heb ik dus ook een beetje met de Final Fantasy cd's. Allemaal best leuk, maar niet voldoende om mij heel erg lang te kunnen vermaken.